
Potrošači nisu baš prihvatili plug-in hibride onako kako su se neki proizvođači automobila nadali, a mnogi ih vide kao kompromitovano polovično rešenje koje kombinuje najgore od oba sveta, električnog i onog s motorima na unutrašnje sagorevanje. Skuplji su od tradicionalnih hibrida i ne odgovaraju potpuno iskustvu vlasništva potpuno električnog vozila.
Ni prodaja plug-in hibrida nije sjajna. U Evropi nikako da probiju granicu od 10 posto tržišnog udela, a u SAD-u je situacija još (mnogo) gora. Ove godine plug-in hibridi tamo čine neznatnih 1,9 posto ukupne prodaje novih vozila, navodi Jutarnji.hr.
Dakle, šta koči PHEV-ove? Prvo i osnovno su očigledno troškovi. Nova studija JD Powera otkriva da je prosečna transakcijska cena plug-in hibrida u SAD-u od januara do avgusta u segmentu kompaktnih SUV vozila iznosila 48.700 dolara.
To je znatno skuplje od prosečne cene od 37.700 dolara za uporedivi hibrid.
Tu je i zadovoljstvo kupaca, odnosno njegov nedostatak. Najnovija studija vlasništva električnih vozila JD Power u SAD-u daje turobnu sliku, s ukupnim zadovoljstvom plug-in hibridima od samo 669 bodova na lestvici do 1000 bodova. Poređenja radi, električna vozila imaju ocenu od 716, dok su se premium električna vozila popela na 738 bodova.
Deo nezadovoljstva proizlazi iz neočekivanih troškova. Mnogi vlasnici plug-in hibrida otkrivaju da njihova vozila imaju veće troškove vlasništva od očekivanih, a dvostruki zahtevi za gorivom i punjenjem dva izvora energije se pokazuju većom gnjavažom nego što se očekivalo.
Mnogi potrošači takođe nemaju osećaj da dobijaju dovoljno za svoj novac kada kupuju plug-in hibrid, pre svega jer često ne izgledaju nimalo drugačije od drugih verzija istog modela.
Plug-in hibridi imaju svoje prednosti za određene ljude, ali kada pogledate to iskustvo vlasništva, ono sigurno nije tako pozitivno kao iskustvo vlasništva vozila na električni pogon", rekao je izvršni direktor EV prakse JD Powera Brent Gruber za Auto News.
Izvor: Jutarnji.hr / Auto News
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota