
General Motors (GM) će do kraja ove godine početi da ostvaruje profit na svojim električnim vozilima, potvrdila je izvršna direktorka Mary Barra u intervjuu za The New York Times.
Naime, Tesla trenutno predvodi tržište električnih vozila u SAD-u, ostvarujući profit još od 2021. godine. Ford, inače drugi najveći proizvođač EV-ova u SAD-u, zabeležio je gubitke veće od milijardu dolara u prva dva kvartala ove godine na svojoj liniji EV-ova Model e. Ostali proizvođači koji se isključivo bave EV-ima, poput Riviana i Lucida, takođe ne ostvaruju profit, navodi Autonet.hr.
Potražnja za EV-ovima i dalje raste, ali taj rast u SAD-u varira, što je nateralo proizvođače da prilagode svoje strategije lansiranja i u svoj portfelj uključe više hibridnih modela. Jedan od glavnih izazova za širenje popularnosti EV-a ostaje visoka cena, iako kupci mogu da iskoriste poreske olakšice do 7.500 dolara, uz uslov da su vozila proizvedena u SAD-u i ispunjavaju stroge kriterijume vezane za cenu i nabavku baterijskih materijala. Ova pravila su osmišljena da bi SAD ostao konkurentan Kini, koja proizvodi EV-ove po nižim cenama.

Međutim, samo nekoliko GM-ovih modela, poput Chevy Equinoxa i Blazer EV-a, trenutano ispunjava uslove za poreske olakšice. Ipak, toga je dobro svestan i GM koji ulaže u smanjenje cena baterija da bi više modela postalo dostupno kupcima uz ove podsticaje. GM takođe planira da smanji troškove uvođenjem jeftinijih baterija na bazi litijum-gvožđe-fosfata (LFP) u buduće modele, poput onih koje već koriste Tesla i Ford.
Sve bi to, uz otvaranje novih fabrika baterija u Mičigenu i Indijani, trebalo da rezultira većim profitom za GM.
Izvor: Autonet.hr / The New York Times
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Chevrolet