
Samo u pet najvećih zemalja Evropske unije, subvencije za benzinske i dizelske službene automobile koštaju poreske obveznike 42 milijarde evra svake godine, pokazuje nova studija ekološke lobističke grupe Transport & Environment (T&E).
Studija ERM-a, koju je naručio T&E, izračunava efekte poreskih olakšica koje se tradicionalno daju na flote službnih automobila: olakšice, otpisi amortizacije, odbici PDV-a i kartice za gorivo. Reč je o subvencijama koje ne uživaju vlasnici putničkih automobila. Poslovni automobili predstavljaju 60% svih registracija novih automobila u Evropi, navodi Revija HAK.
Italija, a slede je Nemačka, Francuska i Poljska, zemlje su koje najviše subvencionišu službene automobile koji zagađuju okolinu, sa 16, 13,7, 6,4 i 6,1 milijardi evra godišnje.
Vozači SUV-ova, službenih automobila, dobijaju vrlo visoke subvencije za fosilna goriva pomoću sistema oporezivanja službenih automobila, takođe otkriva studija. U poređenju s privatnim kupcima, oni plaćaju do 8900 evra godišnje manje poreza za vožnju SUV-ova koji zagađuje okolinu. To takođe objašnjava zašto firme registruju dvostruko više SUV-ova koja štete klimi nego privatna domaćinstva, navode u T&E. Od ukupno 42 milijarde evra, 15 milijardi odlazi na subvencionisanje SUV vozila.
Stef Cornelis, direktor programa električnih voznih parkova u T&E, rekao je:
– Poreski obveznici svake godine plaćaju milijarde u poreskim olakšicama da bi vozači službenih automobila mogli da voze automobile na benzin koji zagađuju okolnu. Mnogi od njih su skupi SUV-ovi koji veoma zagađuju okolinu. Ovo je loša klimatska politika i socijalno nepravedna. Vlade Velike Britanije i Belgije su uvele mere ekološkog poreza i postepeno ukidaju naknade za vozila koja zagađuju okolinu. Vlade na najvećim evropskim automobilskim tržištima ne uspevaju da reše ovaj apsurd. Zbog toga Evropska komisija treba nešto da preduzme.
Izvor: Revijahak.hr / T&E
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW