
Kriza u evropskoj automobilskoj industriji je odnela mnoge žrtve, uključujući Mürdter Group, Recaro i AE Group. Bosch je takođe rekao da želi da se reši 7000 zaposlenih i smanji plate i radno vreme u automobilskom delu kompanije.
Nemačka je zemlja koja je najteže pogođena krizom, a sada je nemačko trgovinsko udruženje Clepa sastavilo listu koliko je tačno radnih mesta nestalo u evropskoj automobilskoj industriji poslednjih godina. Analiza firme pokazuje da je od 2020. nestalo 86.000 radnih mesta, a stvoreno je 30.000 novih radnih mesta. Tako je 56.000 radnih mesta nestalo zauvek, a samo u prvom delu 2024. najavljeno je ukidanje 32.000 radnih mesta u raznim firmama. To su brojke koje premašuju najgore vreme tokom pandemije, piše Wirtschaftswoche.
Od novih radnih mesta stvorenih od 2020., 19.000 je povezano s električnim automobilima. Glavni sekretar Clepasa Benjamin Kriger je zabrinut zbog brojki i sada upozorava da EU mora nešto da učini pre nego što bude prekasno. Čini se da nestajanje radnih mesta tu ne prestaje jer postaje sve jasnije da će Audijeva fabrika električnih automobila u Briselu najverovatnije biti zatvorena. Više od 3000 zaposlenih ostaće bez posla jer niko ne želi da kupi fabriku, a Audi nema novi model automobila koji bi proizvodio u tom postrojenju.
Izvor: Revijahak.hr / Wirtschaftswoche
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi