
Prema novom finansijskom izveštaju Grupe Renault, Dacia je premašila prag od 500.000 prodatih novih automobila širom sveta u prvih devet meseci ove godine. Nosilac prodaje je evropsko tržište.
U periodu od januara do septembra 2024. godine, Dacia je uspela da proda tačno 500.957 automobila na svetskom tržištu, pokazuju rezultati finansijskog izveštaja Grupe Renault. Tako je marka iz Miovenija prodala 1,5 posto više automobila u odnosu na isti period 2023. godine.
Samo u Evropi, Dacia je prodala 432.332 automobila, što predstavlja povećanje od 2,2 posto u poređenju sa istim periodom lane. Tako se na kontinentalnom nivou Dacia sada penje na deveto mesto na rang listi brendova s najviše prodatih automobila. Prošle godine u ovo vreme Dacia je bila na 11. mestu u Evropi, navodi Klix.ba.
Štaviše, Dacia je takođe među tri najprodavanije marke automobila privatnim kupcima. Čak 85 posto ovogodišnje prodaje završilo je rukama fizičkih lica. Rumunski brend je uspeo da raste na tržištima poput Italije i Španije, gde je zabeležen rast od 15, odnosno 14,6 posto u odnosu na isti period prošle godine. Takođe, na vrlo važnom francuskom tržištu, Dacia ostaje treća najprodavanija marka.
Novi finansijski izveštaj Grupe Renault potvrđuje i povećanje prodaje modela Sandero, koji je najprodavaniji ovogodišnji automobil u Evropi s povećanjem prodaje od 16,3 posto. Isti izveštaj takođe otkriva kumulativni pad prodaje marke od 3,8 posto u trećem kvartalu ove godine. Objašnjenje za ovaj pad je generacijska tranzicija modela Duster i Spring.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia
Autocar: Zašto vozači obožavaju Daciju?
Ponuda Dacije završava otprilike tamo gde drugi počinju. Ali samo po pitanju cene, jer sve ostalo ima i Dacia. Bar ono što prosečan kupac traži.
Dacia je osetno povoljnija od potencijalnih rivala jer su njeni modeli dizajnirani, projektovani i proizvedeni na potpuno drugačiji način, ističe britanski Autocar.
I zaista, cene delova određuju se na početku, a ne na kraju, što omogućava da se dizajniraju i pritom veoma dobro kontrolišu troškovi. Automobili nisu pretrpani opremom, a nude samo ono što izvršni direktor Dacije Denis Le Vot naziva osnovnim.

Elektromobilnost, autonomno upravljanje, sistemi asistencije, personalizacija, sve su to stvari koje su danas u fokusu proizvođača automobila. Ne i Dacije, koja je prepustila te stvari drugima i zadržala ono važno u okviru dostupne cene.
I to rade veoma dobro. Primera radi, 2008. godine su isporučili 280.000 vozila, a prošle godine preko 610.000. Za ovu godinu očekuju se još bolji rezultati, verovatno i preko 700.000 primeraka. Ali prodaja i prihod su jedan aspekt, a dobit drugi. Očigledno Renault veoma dobro zarađuje na rumunskoj marki, navodi Index.hr.
Recept je poznat. Oslanja se na proverenu i dostupnu tehnologiju, nudi se limitiran broj verzija, a promotivne kampanje dotiču isključivo uobičajene kanale. U Češkoj je recimo organizovan Dacia Piknik na koji je došlo 7000 ljudi, a ubrzo nakon njega prodaja Dustera je skočila za čak 16 posto. I još nešto, preko 50 posto vlasnika ostaje verno marki i opet kupuje Daciju.
"Od 2015. smo videli priliv ljudi koji će kupiti svoju sledeću Daciju", rekao je šef marketinga marke Sylvain Coursimault za Automotive News Europe. "Dacia je pametan izbor", kaže Coursimault, upoređujući marku s Ryanairom ili H&M-om. "Automobili postaju sve teži, skuplji, kompleksniji i moćniji. Dacijin zadatak je ići protiv ovih trendova", dodaje njen šef marketinga.
Prvi čovek Dacije Denis le Vot je rekao s ponosom da je Dacia "netehnološka kompanija“ naglasivši da "oni u aute ne stavljaju“ ono što vlasnici ne žele ili nisu tražili.
I na kraju rezultati. Dacia Sandero je najprodavaniji model u Evropi, Spring je najjeftiniji evropski električni auto. A Bigster tek dolazi.
Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk