
Kina pritiska svoje proizvođače automobila da pauziraju širenje u Evropskoj uniji zbog eskalacije trgovinskog sukoba oko električnih vozila, piše Bloomberg.
Peking poručuje proizvođačima da odlože potragu za mestima na kojima bi gradili fabrike u Evropi i potpisivanje novih ugovora i da se drže neutralno dok traju pregovori o carinama Evropske unije na kineska električna vozila, navode izvori koji su dobro upoznati s ovom temom. Državni Dongfeng Motor Group Co. je već zaustavio planove za potencijalnu proizvodnju automobila u Italiji kao odgovor na upozorenja.
Kineska direktiva, koja navodno nije obavezujuća, mogla bi da podstakne napetosti jer se obe sile bore za dominaciju u automobilskoj industriji. Evropska unija je ranije ovog meseca izglasala podizanje carina na električne automobile proizvedene u Kini na čak 45%, tvrdeći da Peking daje nepoštene subvencije svojim proizvođačima automobila. Kina demantuje tu tvrdnju i zapretila je carinama na evropske sektore mleka, rakije, svinjetine i automobila, podseća Revija HAK.
Ali nije baš sve motivisano politikom. Naime, uzrok za direktivu kineskih vlasti nisu samo carine. Peking je zabrinut i zbog potencijalnog viška kapaciteta u Evropi (i male potražnje za električnim vozilima) te slabe potražnje za kineskim automobilima na tržištu.
Nije samo Dongfeng Motor taj koji nastupa opreznije. Chongqing Changan Automobile Co., državni proizvođač automobila sa sedištem u zapadnoj Kini, otkazao je lansiranje svoje marke u Evropi, planirano za ovu nedelju u Milanu, jer su pregovori o carinama još u toku.
Potražnja za električnim automobilima je pala u Evropi nakon što je nekoliko zemalja povuklo subvencije. To je pogodilo kineske marke predvođene Niom i MG-jem, čija prodaja električnih vozila u celoj regiji je pala za gotovo polovinu u avgustu, na najniži nivo u 18 meseci. Međutim, Evropa je i dalje privlačna za kineske proizvođače automobila jer tamo mogu postići više cene nego kod kuće, gde traje žestoki cenovni rat koji rezultira velikim sniženjima.
Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dongfeng