
EU će sledeće godine pooštriti zahteve za emisije za automobile. Očekuje se da će novi modeli električnih automobila biti ponuđeni po nižim cenama, dok će biti manje isplativo kupovati benzince i dizelaše, odnosno njihova cena bi mogla da poraste.
Moglo bi doći do milijardi kazni za proizvođače automobila koji ne ispune snižene emisijske ciljeve (cela flota prodatih automobila kod proizvođača mora da bude na proseku od 95 g/km CO2 ili nižem). Think tank ICCT (Međunarodni savet za čisti prevoz) sada objavljuje izveštaj o tome šta čeka najveće proizvođače automobila. ICCT bazira izveštaj na stanju 2023. godine i onome što mora da se postigne u 2025. godini, piše Revija HAK.
Najlošiji su Ford i Volkswagen, navodi se u izveštaju. Moraju da smanje svoje emisije za oko 21 posto. Izveštaj ICCT-a takođe pokazuje da neki drugi proizvođači automobila poput Hyundaija, Mercedesa, Renaulta i Toyote imaju puno posla. Volvo, s druge strane, ima najbolje šanse i ima najniže prosečne emisije među proizvođačima pa će zato zadovoljiti zahtev.
Prema ICCT-u, proizvođači moraju da povećaju svoj udeo električnih automobila u proseku za 12 posto. Sa 16 posto u 2023. na oko 28 posto u 2025. Procena se bazira na povećanju koje se mora dogoditi ako ne dođe do daljnjeg smanjenja emisija CO2 iz vozila sa SUS motorima. Povećanje varira između 8 i 18 procentnih bodova.
Izvor: Revijahak.hr / ICCT
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Ford