Mazda je na putu rekordne prodaje u SAD-u, bez ijednog modela na struju

Mazda je i dalje na putu da ove godine probije granicu od 400.000 prodatih primeraka u SAD-u, što bi bio rekord za marku. Takođe, Mazda je optimistična da će se ovaj uzlazni trend nastaviti i u 2025. godini.
Prošle godine Mazdina prodaja u SAD-u je porasla za 23 posto, dostigavši 363.354 automobila. Do septembra ove godine već je isporučila 313.452 vozila, 15 posto više nego tokom prvih devet meseci 2023. godine. Ovom rastu prodaje je doprinelo lansiranje velikih SUV-ova CX-70 i CX-90. Mazda je takođe povećala proizvodnju modela CX-50 kojeg proizvodi u zajedničkoj fabrici s Toyotom, navodi Jutarnji.hr.
Izvršni direktor Mazde u Severnoj Americi, Tom Donnelly, optimističan je u vezi s prodajom od 450.000 primeraka vozila u SAD-u već sledeće godine. Međutim, marka je odustala od ranije, ambicioznije prognoze od 500.000 primeraka, navodeći da "nema manjka prepreka" s kojima se industrija suočava. "Transformacija kroz koju industrija prolazi jednom u više od 100 godina - svi se nosimo s tim", rekao je Donnelly za Auto News. "Osnovni posao i dalje će biti solidan."
Ono što Mazdin rast prodaje čini posebno impresivnim je činjenica da nema niti jedno električno vozilo u svojoj ponudi, nakon što je prošle godine u SAD-u ukinula loše prihvaćen MX-30. Japanska kompanija je zauzela odmereniji pristup elektrifikaciji i to joj pomaže, posebno zahvaljujući rastu interesa potrošača za hibridna vozila. Japanski proizvođač automobila od prošle godine stalno proširuje svoju liniju hibridnih i plug-in hibridnih modela, s CX-70 i CX-90 koji prednjače kao plug-in hibridi. Sledećeg meseca će početi s isporukama hibrida CX-50 i očekuje se da će ovaj model činiti otprilike 40 posto ukupne prodaje CX-50.
"Zadovoljni smo uticajem koji naš pristup s više rešenja ima na naše poslovanje", rekao je Donnelly. “Pored rasta koji već doživljavamo ove godine, uzbuđeni smo zbog uticaja koji će hibrid CX-50 imati na nas.”
Hibrid CX-50 svoj pogonski sklop pozajmljuje od Toyote. Sastoji se od 2,5 litarskog četvorocilindraša s tri elektromotora, elektronski kontrolisanog CVT menjača i male baterije. Proizvodi 222 KS i 221 Nm obrtnog momenta.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda