home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Tesla Model Y

Potražnja za električnim vozilima u Evropi je u septembru porasla za 14 posto, jer su kupci pozitivno reagovali na podsticaje, iako postoji konstantna zabrinutost za budućnost ovih automobila. Kumulativna prodaja je u padu za tri posto, a u svemu se opet najbolje snalazi Tesla. Ko čini listu 10 najprodavanijih EV automobila u Evropi?

Prema podacima JATO Dynamicsa za 28 evropskih tržišta (EU+EFTA+UK), u septembru je registrovano ukupno 212.197 novih električnih vozila ili 14 posto više u odnosu na septembar 2023. godine.

Tržišni kolač prema vrsti pogona prošlog meseca je izgledao ovako: hibridi – 33,7 posto (prvi put s najvećim brojem registracija); benzinci – 29,4 posto; električni automobili - 19,1 posto; dizelaši – 8,3 posto; plug-in hibridi – 7,3 posto i ostali - 2,1 posto.

Uprkos više nego solidnom rastu broja registracija u septembru, ukupna količina registrovanih "električara" za devet meseci ove godine je manja za tri posto u odnosu na isti period prošle godine. Tačnije, na 28 evropskih tržišta za koje se vodi statistika, za devet meseci je zabeleženo 1,43 miliona registrovanih jedinica. Dakle, električni automobili čine blizu petine evropskog tržišta, navodi Klix.ba.

Analitičari kažu da je teško sa sigurnošću reći da li će ova vozila, koja zavise od utičnice, nastaviti pozitivnom putanjom kao u septembru, ali mesečni rast registracija je dobrodošla vest – posebno imajući u vidu da potrošači još uvek imaju rezerve u pogledu usvajanja električnih automobila.

Možda ova godina za BEV tržište završi na pozitivnoj nuli, ali već iduće treba očekivati rast. To se pre svega može očekivati zbog budućeg talasa manjih i pristupačnijih modela, većem uvozu kineskih modela, povratku podsticaja u Evropi i vrlo važno – rasprodaji lagerskih vozila.

Uprkos tome što je broj registracija modela Tesla Model Y manji za 22 posto u odnosu na prošlu godinu, američki bestseler je nedodirljivi vladar evropskog tržišta električnih vozila i ove godine, jer su ostali slabo odgovorili na zahteve tržišta. U godini kada je Model Y isporučen u 44.300 primeraka manje, rivali se nisu usudili privući njihove kupce.

Međutim, američki proizvođač isključivo električnih automobila je ove godine kompenzirao prodaju sa osveženim Modelom 3, kojih je isporučeno 21.300 primeraka više nego u istom periodu prošle godine. Sve u svemu, Tesla je i dalje marka broj jedan u Evropi kada su u pitanju električna vozila, bez obzira što ove godine beleži 10 posto manji broj registracija.

EV prodaja

Najmanji Volvo model - EX30, učvrstio se na trećoj poziciji, a to potvrđuje činjenicu da je kupcima važna cena. Ovaj model će uskoro biti još pristupačniji, jer se proizvodnja iz Kine seli u Belgiju. Proizvođači tek čekaju povratni puls s tržišta, jer aduti u malim formatima kao što su Citroen e-C3, novi Renault 5 i Renault 4 tek treba da protresu Evropu.

Tržište očekuje i rast Volkswagena ID.7, novog Scenica, Forda Explorera EV, novog Peugeota e-3008 s rekordnim dometom od 700 kilometara, te Škode Elroq. Ne treba zaboraviti na invaziju kineskih modela, koji će Evropu početi da "gađaju" pristupačnijim modelima.

Izvor: Klix.ba / JATO Dynamics

Foto: Tesla



čitanja : 3913



Komentari