home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW fabrika

Pred nemačkom automobilskom industrijom su izazovna vremena. Pošto menadžment Volkswagena želi da ukine bonuse za sve radnike i smanji plate, postavlja se pitanje koje beneficije isplaćuje kompanija.

U Nemačkoj u Volkswagenu radi svega 17 odsto njihovog ljudstva, a drugde u svetu troškovi rada su znatno niži nego kod kuće, piše Seebiz.

Zaposleni, bez obzira na platu, nisu odgovorni za poslovne odluke koje su dovele Volkswagen u manje konkurentnu poziciju, a time i u finansijske probleme.

Uporedo sa Volkswagenovim nevoljama, slike proizvodne linije kompanije ovih dana su preplavile svet. Mesečna plata za ugradnju, na primer, auto-vrata na karoseriju je do 4.500 evra bruto.

Sa sajta kununu.com, gde zaposleni anonimno unose zaradu radi međusobnog poređenja, proizilazi da Volkswagen radnicima na pokretnoj traci u proseku izdvaja od 50.000 do 56.000 evra godišnje. Polovina zaposlenih koji ne rade u proizvodnji prima mesečno 7.000 evra bruto, iznad toga tzv. plus tarifa za informatičare ili šefove odeljenja koja počinje od 8.500 evra, a čije plate administracija želi da smanji za 18 odsto.

Tu su i izdašne jubilarne nagrade: za 25 godina rada dodatnih 1,45 zarade, za 35 godina skoro tri dodatne zarade.

Menadžment Volkswagena će smanjiti plate, ukinuti bonuse i eliminisati skoro 20 godina star sporazum koji ograničava starije radnike na proizvodnoj liniji na 25 do 33 sata nedeljno. Novi predlog je 35-časovno radno vreme.

Plate u Volkswagenu su veće od onih u BMW-u ili Mercedesu jer sindikati imaju ogromnu moć u kompaniji i podršku drugog najvećeg vlasnika – pokrajine Donja Saksonija. Međutim, plate radnika postale su problem jer je Volkswagen počeo da gubi konkurentnost, a time i profit u Kini i drugim tržištima.

Najveće pitanje je da li će kompanija zaista zatvoriti neki od svojih pogona u Nemačkoj, ali se konačna odluka ne očekuje uskoro.

Izvor: Biznis.rs

Foto: Arhiva / Volkswagen



čitanja : 272



Komentari