
Krajem oktobra, japanski proizvođač je dostigao prekretnicu od 1,5 miliona automobila proizvedenih sa inovativnim e-Power hibridnim sistemom, koji je jedan u nizu tranzicijskih rešenja ka potpunoj elektrifikaciji.
Filozofija koja stoji iza ove tehnologije, koja je debitovala na proizvodnom modelu 2016. godine, leži u malom benzinskom turbo motoru koji radi isključivo kao generator energije za električni motor, koji se napaja iz litijum-jonske baterije. Benzinac s varijabilnim kompresijskim odnosom može generisati struju direktno u bateriju, može preko invertera pokretati elektromotor koji jedini pokreće pogonske točkove, a može po potrebi da radi oboje.
Prvi Nissanov model pokretan ovim hibridnim sistemom je bio Note. On je lansiran 2016. godine i bio je dostupan isključivo na japanskom tržištu. Zatim je usledio proboj na kinesko tržište, gde je prvi Nissan sa sistemom e-Power bio model Sylphy, lansiran 2021. godine.
Tehnologija e-Power se pojavila u Evropi 2022. godine, lansiranjem hibridnih verzija za nove generacije X-Traila i Qashqaija. Do januara 2024. godine na Starom kontinentu je prodato više od 100.000 Nissana sa ovom hibridnom tehnologijom. Tehnologija će takođe debitovati na tržištima Sjedinjenih Američkih Država i Kanade do 2026. godine.
Od 1,5 miliona Nissanovih automobila sa e-Power tehnologijom, većina ih je proizvedena u Japanu, gde ih je u poslednjih osam godina proizvedeno 1,17 miliona primeraka. U Evropi je Nissan proizveo 140.000 jedinica sa ovom hibridnom tehnologijom, a u Kini 60.000 automobila. Preostalih 150.000 automobila je proizvedeno van navedenih zemalja i regiona.
Trenutno se Nissanovi modeli sa e-Power tehnologijom prodaju u najmanje 68 zemalja širom sveta.
Izvor: Klix.ba / Nissan
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan