
Finansijski učinak Audi grupe u prvih devet meseci odražava izazovnu makroekonomsku situaciju. Ovo uključuje teško tržišno okruženje i očekivane troškove restrukturiranja, kao rezultat moguće alternativne upotrebe ili zatvaranja fabrike u Briselu.
U prvih devet meseci 2024. godine prihod je iznosio 46,3 milijarde evra, operativni profit 2,1 milijardu evra, a neto novčani tok 3,8 milijardi evra. Grupa brendova Progressive (Audi, Bentley, Lamborghini i Ducati) je isporučila ukupno 1.251.381 vozilo od januara do septembra, uključujući 115.788 potpuno električnih modela.
„Audi dosledno radi na svom finansijskom učinku u pozadini komplikovane makroekonomske situacije i oštrije konkurencije“, kaže finansijski direktor Jirgen Ritersberger. „Naš trenutni fokus je na daljem povećanju efikasnosti i konkurentnosti. U isto vreme, lansiramo brojne nove modele na tržište tokom izazovne tranzicione faze, koja će postepeno uticati na obim i zaradu od 2025.”
U prva tri kvartala 2024. godine, grupa brendova Progressive je isporučila 1.251.381 vozilo (-10,9 odsto) vozila brendova Audi, Bentley i Lamborghini, kao i 43.773 (-8,5 odsto) motocikala marke Ducati.
Marka Audi je predstavljala 1.235.590 (-10,9 odsto) isporučenih vozila, uključujući 115.788 e-automobila (-5,9 odsto). Smanjenje je prvenstveno zbog izazovnih tržišnih i konkurentskih uslova i ograničene dostupnosti delova.
„Povećavamo brzinu u oštrijem konkurentskom okruženju i donosimo brojne modele na put u Audi kvalitet“, kaže generalni direktor Gernot Dolner. Nakon Audi A6 e-tron, porodice Audi A5 i Audi Q5 SUV tokom leta, kompanija će tržištu predstaviti Audi Q5 Sportback u novembru i Audi A7 početkom 2025.
„Proširujemo i podmlađujemo naš portfolio ovim modelima. Pored brojnih lansiranja modela, jasno se fokusiramo na strukture i pokrećemo promene u kompaniji sa Audi Agendom.”
Reorganizacijom tehničkog razvoja, serije modela i strategije proizvoda, Audi je postavio temelje za dalje organizacione promene, nastavlja Dolner. „Pozicioniramo Audi na takav način da još jednom možemo postići izvanredno.”
U Evropi je brend Audi isporučio 503.746 automobila od januara do septembra ove godine, 9,8 odsto manje nego u istom periodu prošle godine. Pad kod e-automobila bio je znatno manji: Audi je kupcima predao 71.998 potpuno električnih vozila (-4,6 odsto). Broj isporučenih e-modela porastao je u Italiji (+26,4 odsto), Francuskoj (+8,3 odsto) i Ujedinjenom Kraljevstvu (+4,1 odsto).
U SAD je Audi isporučio 139.665 vozila (-16,8 odsto), uključujući 16.558 e-automobila (-6,1 odsto). Razlozi za smanjenje uključuju ograničenu dostupnost delova i logističke izazove. Najveća modelska inicijativa u istoriji kompanije u Sjedinjenim Državama će početi krajem 2024. lansiranjem na tržište Audija Q6 e-tron.
Audi je u Kini prodao 477.247 automobila, 8,5 odsto manje nego u istom periodu prošle godine. Dok celokupno kinesko automobilsko tržište prolazi kroz veliku transformaciju, Audi se repozicionira sa jasnom strategijom i proširenim portfoliom. Ove godine, kompanija i njen partner FAW će početi da proizvode potpuno električna vozila u novoj fabrici u Čangčunu. Audi takođe razvija prilagođene modele za kinesko tržište zajedno sa svojim partnerom SAIC-om.
Bentley, Lamborghini i Ducati
Bentley je isporučio 7.380 (2023: 10.053) automobila od januara do septembra 2024. To je rezultiralo prihodima od 1.943 miliona evra (2023: 2.309 miliona evra). Operativna dobit iznosila je 300 miliona evra (2023: 506 miliona evra), a operativna marža je bila 15,5 odsto (2023: 21,9 odsto).
Lamborghini je svojim kupcima predao 8.411 vozila u prva tri kvartala 2024. godine, 8,6 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Prihod je porastao za 20,1 odsto na 2.434 miliona evra (2023: 2.026 miliona evra). Operativni profit je povećan za 9,8 procenata na 678 miliona evra (2023: 618 miliona evra), dok je operativna marža dostigla 27,9 procenata (2023: 30,5 procenata).
Ducati je isporučio 43.773 (2023: 47.856) motocikala u prvih devet meseci ove godine. Rezultirajući prihod je iznosio 792 miliona evra (2023: 877 miliona evra). Operativna dobit je iznosila 95 miliona evra (2023: 140 miliona evra), a operativna marža je bila 12,0 odsto (2023: 15,9 odsto).
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs