
Na nemačkim benzinskim pumpama od aprila ove godine je dostupan sintetički dizel HVO 100. U ovom slučaju, HVO je akronim za Hydrotreated Vegetable Oil - hidrotretirano biljno ulje.
Reč je o novom sintetičkom dizelu koji je nastao kao ekološki proizvod preradom biotpada, kao što su biljna ulja, životinjske masti i korišćeno jestivo ulje.
Postupkom hidrogenacije koji se koristi za proizvodnju HVO 100 dizela proizvodi se gorivo bez sumpora s niskim udelom aromatskih spojeva i zagađivača koje sagoreva čišće od dizela proizvedenog od mineralnog ulja. Sada je Stellantis objavio da njihovi dizelski automobili tolerišu HVO 100 dizel, prenosi Klix.ba.
Svi novi modeli putničkih i lakih komercijalnih vozila pokretanih "naftom" iz Stellantisa mogu da rade na alternativni sintetički dizel napravljen od hidrogenizovanog biljnog ulja. Dakle, dizeli ugrađeni u automobile marki Citroen, Fiat, Peugeot i Opel najnormalnije rade na hidrotretirano bilno ulje, a navodi se da su čak i štedljiviji do pet posto. Takođe, emisije CO2 su niže čak i pri punoj turi, jer noviji dizeli imaju kompleksnu obradu izduvnih gasova.

Određeni stariji modeli s Euro 5 i Euro 6 motorima takođe mogu da koriste biogorivo. Mogu se prepoznati po simbolu "XTL" na grlu rezervoara za gorivo. Istovremeno, neka Euro 6 vozila koja nemaju XTL identifikator takođe su kompatibilna s HVO 100 dizelom. Reč je o Fiatovim automobilima koje pogone dizelaši kao što su: 1.3 Multijet, 1.6 Mulitijet, 2.0 Multijet, 2.2 Multijet i novim 2.2 Multijet 4.0 kao i 3.0 V6 Multijet i 2.3 Multijet (F1A - Fiat Ducato).
Izvor: Klix.ba / ADAC
Foto: Stellantis / ADAC