home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
HDi motor

Na nemačkim benzinskim pumpama od aprila ove godine je dostupan sintetički dizel HVO 100. U ovom slučaju, HVO je akronim za Hydrotreated Vegetable Oil - hidrotretirano biljno ulje.

Reč je o novom sintetičkom dizelu koji je nastao kao ekološki proizvod preradom biotpada, kao što su biljna ulja, životinjske masti i korišćeno jestivo ulje.

Postupkom hidrogenacije koji se koristi za proizvodnju HVO 100 dizela proizvodi se gorivo bez sumpora s niskim udelom aromatskih spojeva i zagađivača koje sagoreva čišće od dizela proizvedenog od mineralnog ulja. Sada je Stellantis objavio da njihovi dizelski automobili tolerišu HVO 100 dizel, prenosi Klix.ba.

Svi novi modeli putničkih i lakih komercijalnih vozila pokretanih "naftom" iz Stellantisa mogu da rade na alternativni sintetički dizel napravljen od hidrogenizovanog biljnog ulja. Dakle, dizeli ugrađeni u automobile marki Citroen, Fiat, Peugeot i Opel najnormalnije rade na hidrotretirano bilno ulje, a navodi se da su čak i štedljiviji do pet posto. Takođe, emisije CO2 su niže čak i pri punoj turi, jer noviji dizeli imaju kompleksnu obradu izduvnih gasova.

HVO 100

Određeni stariji modeli s Euro 5 i Euro 6 motorima takođe mogu da koriste biogorivo. Mogu se prepoznati po simbolu "XTL" na grlu rezervoara za gorivo. Istovremeno, neka Euro 6 vozila koja nemaju XTL identifikator takođe su kompatibilna s HVO 100 dizelom. Reč je o Fiatovim automobilima koje pogone dizelaši kao što su: 1.3 Multijet, 1.6 Mulitijet, 2.0 Multijet, 2.2 Multijet i novim 2.2 Multijet 4.0 kao i 3.0 V6 Multijet i 2.3 Multijet (F1A - Fiat Ducato).

Izvor: Klix.ba / ADAC

Foto: Stellantis / ADAC



čitanja : 356



Komentari