
Mađarska postaje ključna destinacija za elektromobilnost u Evropi. Očekuje se da će fabrike automobila koje su izgradili BYD i BMW u Mađarskoj, uključujući giganta baterija CATL, započeti s proizvodnjom u drugoj polovini 2025.
Nova fabrika BMW-a u Mađarskoj, u gradu Debrecinu, proizvodiće novu generaciju električnih automobila na platformi Neue Klasse, koje će baterije snabdevati kineski CATL, koji takođe gradi fabriku u istom gradu, dok će BYD otvoriti svoju prvu evropsku fabriku u Segedinu.
BYD će proizvoditi potpuno električna i plug-in hibridna vozila za evropske kupce. Kineski proizvođač je počeo s prodajom uvezenih električnih vozila u Evropi 2022. godine i već je otvorio 250 prodajnih mesta u 19 evropskih zemalja.
Proizvodnja u Evropi će pomoći BYD-u da izbegne značajno povećanje uvoznih carina koje je Evropska unija nametnula kineskim proizvođačima automobila. BYD trenutno mora da plati dodatnih 17 posto poreza na potpuno električne automobile koje izvozi u Evropu iz Kine, uz postojeći porez od 10 posto.
Time Mađarska postaje važan trgovinski i investicijski partner te ujedno i most između Evrope i Kine, za razliku od ostalih članica EU koje razmišljaju o smanjenju zavisnosti o drugoj najvećoj ekonomiji sveta.
Nemačka je u Evropi glavni trgovinski partner Mađarske, koja već ima nekoliko fabrika automobila u ovoj zemlji.
Mađari u poslednje vreme intenzivno lobiraju i vode inicijativu za privlačenje kineskih firmu za proizvodnju električnih vozila i baterija. Jedna od najvećih kineskih investicija u Mađarskoj dolazi iz CATL-a, proizvođača baterija za električna vozila. Ovaj baterijski div trenutno gradi ogromnu fabriku u Debrecinu vrednu 7,3 milijarde evra.
Nova fabrika CATL-a imaće proizvodni kapacitet od 100 gigavat sati, što je dovoljno za snabdevanje baterijama za više od milion električnih vozila. Ovaj projekat još jednom potvrđuje Mađarsku kao ključnu destinaciju za elektromobilnost u Evropi.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW