home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Porsche Cayenne

Zadovoljstvo kupaca automobila nastavlja da raste, pokazuje američka studija indeksa zadovoljstva J.D. Power 2024. Ove godine, ukupno zadovoljstvo kupaca iskustvom kupovine vozila iznosi 801 (na lestvici od 1000 bodova), u odnosu na 793 pre godinu dana.

Nagrade po kategorijama

Istraživanje je pokazalo i neke zanimljivosti. Iako je razlika između zadovoljstva kupaca vozila s motorom s unutrašnjim sagorevanjem i električnih vozila (EV) sve manja, kupci EV-a i dalje su značajno manje zadovoljni.

Studija indeksa zadovoljstva za 2024. se bazira na odgovorima 34.596 kupaca koji su kupili novo vozilo od marta do maja 2024. Studija je sveobuhvatna analiza iskustva kupovine novog vozila i meri zadovoljstvo među kupcima, navodi Index.hr.

Kupci ovih marki su najzadovoljnji:

    Premium automobil: Porsche (drugu godinu zaredom)

    Premium SUV: Porsche (drugu godinu zaredom)

    Automobil za masovno tržište: Mini

    SUV za masovno tržište: Buick

    Pickup za masovno tržište: GMC (drugu godinu zaredom).

Porsche je drugu godinu zaredom najbolji među premium markama, s rezultatom 851. Infiniti (840) je na drugom mestu, a Jaguar (838) na trećem. Mini zauzima najviše mesto među markama za šire tržište, s rezultatom od 829. Buick (827) je na drugom, a Subaru (825) na trećem mestu.

Zašto su te marke automobila uspešne?

Ukupna ocena zadovoljstva uključuje uglavnom postupak kupovine, ali i iskustvo vožnje i vlasništva. CarBuzz navodi da postoji nekoliko ključnih razloga zašto Porsche nudi toliko zadovoljstvo. Prvo i najvažnije je nešto što se zove proces isporuke, kao poslednji korak u kupovini novog automobila. Prodajni savetnik će proći kroz sve važne aspekte vašeg novog vozila, od sistema multimedije, do svih drugih karakteristika koje dolaze s novim Porscheom.

Mini je zauzeo prvo mestu u kategoriji vozila za masovno tržište, a kao osnovni razlog zadovoljstva kupci navode transparentnost cena. Još jedan aspekt zadovoljstva pri kupovini Minija je da njihove salone navode kao zabavno mesto. Izložbeni prostori i celokupni ambijent Mini salona ističu kao vrlo prijatan, prenosi N1.

Kupci Subarua su jedni od najvernijih kupaca, pa je logično da marka daje prednost prodajnom iskustvu.

Najmanje zadovoljniji kupci

Naravno, postoji i druga strana lestvice. Genesis se tako pokazao kao najmanje zadovoljavajuća marka za kupovinu među premium proizvođačima, s rezultatom 781 od 1000. Kupci prijavljuju trgovce Genesisa kao vrlo obmanjujuće kada je reč o cenama.

Chrysler je rangiran kao marka koja nudi najmanje zadovoljava u kategoriji vozila za masovno tržište. Ovaj američki proizvođač je osvojio tek 768 bodova, najniže od svih proizvođača automobila na listi J.D. Powera. Jedan od najvećih faktora je strogoća koju Chrysler, navodno, koristi kada je reč o pregovorima i cenama vozila.

Izvor: Index.hr / N1

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Porsche



čitanja : 329



Komentari