home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Geely Coolray

Od jula do septembra ukupno je prodato oko 22 miliona jedinica na svetskim tržištima, što je pad od 2,7 posto. I dok Evropa, SAD i većina tržišta u razvoju preživljava teška vremena, Kina je nastavila da osvaja teren sa svojim ambicioznim i agresivnim proizvođačima automobila.

Prema zvaničnim podacima, Toyota je ostala vodeći globalni proizvođač automobila sa 2,74 miliona jedinica (što predstavlja tržišni udeo od gotovo 13 posto), ali je pretrpela pad od 3,8 posto u poređenju s prethodnom godinom zbog manje potražnje u Kini. Drugo, treće, četvrto i peto mesto su takođe zauzeli “tradicionalni” proizvođači, navodi Jutarnji.hr.

Volkswagen grupa je zadržala drugo mesto s 2,18 miliona jedinica, što je pad od 7,1 posto. Hyundai Motor Company (uključujući marke Kia i Genesis) ostaje na trećem mestu s 1,78 miliona jedinica, što je pad od 2,6 posto.

Prvih pet kompletiraju Stellantis i General Motors, koji su zabeležili dvocifrene procente pada. Stellantis se posebno suočava s najvećim padom u odnosu na prethodnu godinu jer se bori s velikim problemima potražnje u Severnoj Americi i Evropi, svoja dva glavna tržišta, kao i rastućom konkurencijom kineskih marki u Južnoj Americi.

U trećem tromesečju 2024. godine BYD je zauzeo šesto mesto s 1,13 miliona prodatih vozila, što je impresivan rast od 38 posto. Grupacija nastavlja da širi svoj tržišni udeo u Kini i inostranstvu zahvaljujući svojoj širokoj paleti proizvoda, koja uključuje i potpuno električne i plug-in hibridne modele. BYD je prodao samo 19.500 električnih automobila manje od Tesle u trećem kvartalu.

BYD 07 EV

Prodaja BYD-a u trećem kvartalu je bila toliko visoka da je bila vrlo blizu Stellantisa (1,17 miliona) i GM-a (1,15 miliona). Takođe u ovom kvartalu BYD se plasirao i ispred Forda i Honde.

Ali još jedna kineska kompanija se ugurala u Top 10. Grupa Geely (koja, između ostalih uključuje Volvo i Polestar) je na devetom mestu i uspela je da pretekne Nissan i potisne Suzuki s lestvice deset najuspješnijih. Geely čini velike korake sa svojim novijim kineskim brendovima kao što su Zeekr, Lynk & Co i Geely Galaxy.

Takođe, u trećem kvartalu ove godine se prvi put dogodilo da su kineski proizvođači prodali više automobila od evropskih. Naime, svi kineski proizvođači su prodali ukupno 5,07 miliona vozila, što je rast od 10 posto, dok su evropski zabeležili pad od 11 posto na 4,99 miliona vozila. Najjači svetski proizvođači su i dalje Japanci, a američke firme su na 4. mestu iza evropskih ispred korejskih.

U nastavku je lista Top 10 najjačih svetskih automobilskih firmi po prodaji. U prvoj koloni iza naziva je prodaja u trećem kvartalu 2023., a u drugoj prodaja u istom kvartalu ove godine. U trećoj koloni je rast i pad u odnosu na taj kvartal 2023. godine.

1. Toyota 2,844,990  2,736,904 -4%

2. Volkswagen 2,343,279  2,176,363 -7%

3. Hyundai Motor Corporation 1,824,213  1.777.300 -3%

4. Stellantis 1.478.000  1.174.000 -21%

5. General Motors 1.322.000  1.147.000 -13%

6. BYD 824.001  1,134,892 +38%

7. Ford 1.086.000  1.095.000 +1%

8. Honda 1.033.000  910.000 -12%

9. Geely 703,135  811.797 +20%

10. Nissan 833.000  809.000 -3%

Izvor: Jutarnji.hr

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Geely / BYD



čitanja : 8074



Komentari