home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Xiaomi SU7

Foto: Screenshot YouTube

Vlasnici Xiaomijevog prodajnog hita, električnog automobila SU7, na teži način su saznali da njihovi automobili ipak nisu pripremljeni za stazu.

Električni SU7 Max je "na papiru" pravi električni sportski sedan, isporučuje 673 KS, od 0 do 100 km/h ubrzava za 2,8 sekundi i s jednim punjenjem baterije prelazi do 800 kilometara. To je definitivno mnogo snage i brzine, ali čini se da ipak nema dovoljno moćne kočnice koje će ga obuzdati na stazi, prenosi Klix.ba.

U aprilu je kineski influenser Tang Zhu Liao Che vozio SU7 Max na stazi Shanghai Tianma, gde je doživeo nesreću. Snimak incidenta pokazuje da se vozač približava levoj krivini, nakon čega dolazi do problema. Uprkos nekoliko pokušaja da uđe u krivinu, automobil jedva da je promenio pravac, zbog čega je izleteo sa staze i zabio se u barijeru, a zatim su se aktivirali vazdušni jastuci. Snimak je prikupio milionske preglede, a Tang Zhu je pokazao kočnice automobila nakon što je odvozio pet brzih krugova pre onog u kojem je doživeo nesreću. Relativno male pločice su bile veoma istrošene.

Zatim je u junu drugi influenser doživeo slično otkazivanje kočnica na stazi. On je nekoliko puta okrenuo upravljač pre nego što se zabio u ogradu. Ovog puta se automobil okrenuo gotovo za 360 stepeni, a vazdušni jastuci se uopšte nisu aktivirali. Takođe, sedište vozača se raspalo.

Xiaomi se oglasio te je objasnio da SU7 Max nije namenjen za vožnju na stazi.

"Podsećamo vas da je Xiaomi SU7 Max luksuzni automobil visokih performansi za drumsku upotrebu. Molimo da izbegavate ekstremnu vožnju poput one na profesionalnim trkačkim stazama. Kočioni sistem modela SU7 Max koristi NAO pločice, koje su odgovarajuće za svakodnevnu vožnju. To su mainstream proizvodi koji nude balans između buke kočenja i performansi kočnica te zadovoljavaju standarde za bezbednu vožnju na putu. Zbog velike brzine, velikog nakupljanja kinetičke energije i oštrog kočenja, brzo trošenje komponenti pod kontinuirano visokim opterećenjem i pri visokoj temperaturi u uslovima na stazi, sve ključne komponente vozila moraju da zadovoljavaju uslove koji premašuju one u svakodnevnoj vožnji", saopštio je Xiaomi.

NAO je skraćenica za "organski bez azbesta", a takav materijal može dobro da funkcioniše u svakodnevnoj vožnji. Međutim, na trkačkoj stazi je to problematično. Xiaomi je ugradio mnogo moćnije karbon keramičke diskove od 430 mm napred i 410 mm pozadi u snažniji SU7 Ultra, koji je oborio rekord kruga na Nirburgringu u oktobru s vremenom 6:46,847. Naravno, rekord se odnosi na električna vozila.

Prema Xiaomiju, ove kočnice mogu da izdrže temperature do 1.300 stepeni te su otpornije na trošenje tokom vožnje na stazi.

Bez sumnje, uopšte nije lako zaustaviti ovako snažan automobil koji je težak između 1.930 i 2.205 kilograma. Autoplan ističe da Brembo kočnice na modelu SU7 Max u stvari imaju manje pločice od onih na Hondi CR-V, porodičnom SUV-u s oko trećinom ukupne snage kineskog sedana visokih performansi.

Tokom svakodnevne vožnje, snaga regenerativnog kočenja dopunjuje mehaničke kočnice. To će pomoći i na stazi, ali postoje ograničenja. Zato automobili kao što su Hyundai Ioniq 5 N i Porsche Taycan Turbo GT imaju ogromne kočnice u poređenju s onim na standardnim verzijama ovih automobila. Možda je vreme i da Xiaomi sledi njihov primer.

Izvor: Klix.ba



čitanja : 385



Komentari