
Ford je u sredu saopštio da će otpustiti oko 14% svoje evropske radne snage, okrivljujući za to značajne gubitke poslednjih godina pojačane slabom potražnjom za električnim vozilima, nedostatkom vladine podrške za prelazak na električna vozila i sve većom konkurencijom.
Američka kompanija je još jedan proizvođač automobila nakon Nissana, Stellantisa i GM-a koji je smanjio troškove dok se industrija bori s rastućom konkurencijom kineskih konkurenata u Evropi, sve manjom potražnjom u Kini i izazovima prelaska na električna vozila koja su većini potrošača i dalje preskupa za kupovinu.
Ford je rekao da će 4000 otkaza biti primarno u Nemačkoj i Ujedinjenom Kraljevstvu. Globalno, otpuštanja predstavljaju oko 2,3% Fordove radne snage od 174.000.
Mere će biti veliki udarac posebno za Nemačku, najveću evropsku ekonomiju i najvećeg proizvođača automobila, gde Volkswagen preti zatvaranjem fabrika, smanjenjem plata i otpuštanjem hiljada radnika da bi poboljšao svoju konkurentnost.
Sve dublja politička kriza u zemlji takođe dodaje neizvesnost kompanijama koje se bore s rastućim trgovinskim napetostima s Kinom i izbornom pobedom Donalda Trampa u SAD-u.
Ford je rekao da bi otpuštanja u Evropi trebalo da se dese do kraja 2027.
Evropski proizvođači automobila su "suočeni sa značajnim konkurentskim i privrednim vetrovima dok se takođe bave neusklađenošću između propisa o CO2 i potražnje potrošača za elektrifikovanim vozilima", navodi se u saopštenju kompanije.
Do septembra ove godine Fordova prodaja u Evropi je pala za 17,9%, daleko nadmašujući pad u celoj industriji od 6,1%.
Ford je takođe posebno pozvao nemačku vladu da pruži više podsticaja i bolju infrastrukturu za punjenje da bi potrošačima pomogla prelaz na električna vozila.
Berlin je ukinuo subvencije za električna vozila u decembru prošle godine. Prodaja električnih vozila u Nemačkoj je u prvih devet meseci ove godine pala za 28,6%.
Izvor: Seebiz.eu
Foot: Arhiva Autoblog.rs / Ford