home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Citroen C3

Osim munjevitog uspeha Tesle i brzog rasta kineskih proizvođača, na tržištu nije bilo velikih priča o uspehu u autoindustriji u poslednjih 20 godina. Autoindustrija se suočava s nekoliko izazova kojima se, čini se, ne nazire kraj, mada u ovoj sumornoj slici postoje i izuzeci. Dacia je jedna od njih, a sada to želi da postane i Citroen.

Od 2004. godine i lansiranja Logana, niskobudžetna marka Grupe Renault je doživela veliku transformaciju koja ju je dovela do toga da postane glavni igrač na evropskom tržištu automobila i važan deo globalnih planova širenja francuskog proizvođača automobila.

U 20 godina rada, pravilnog pozicioniranja brenda u kombinaciji s efikasnom strategijom, Rumunima je omogućilo postizanje izuzetno dobrih prodajnih rezultata. Prošle godine Dacia je prodala više od 650.000 automobila u regijama u kojima posluje. Ako posmatramo i Dacijine količine automobila koji se na određenim tržištima starteški prodaju pod znakom Renaulta, brojka od skoro 950.000 prodatih automobila nije ni najmanje za potcenjivanje. Uz sve to, ne zaboravimo da je Sandero daleko najprodavaniji automobil ove godine u Evropi, podseća Klix.ba.

Uprkos jasnim pokazateljima i dokazima Dacijinog uspeha, u poslednjih 20 godina nije bilo drugih proizvođača automobila koji su ponovili ovu formulu. Ovome dodajmo da deo kontinuiranog rasta, koji beleži rumunski brend u francuskom vlasništvu, sada se preliva i na veće segmente, jer je Duster na vagi za ulazak u "top 10" najprodavanijih modela u Evropi.

Međutim, Dacia dobija rivala koji bi mogao da ponovi ovaj uspeh ili bolje rečeno kopira njihovu formulu. Pogađate, reč je Citroenu, koji je za takav poduhvat najbližoj od 15 postojećih Stellantisovih marki, posebno što grupa ima za cilj da se repozicionira i igra igru Dacije s pristupačnim automobilima.

Sve je počelo otkrivanjem četvrte generacije gradskog modela C3, koji po svom konceptu ima sve atribute kao i bestseler Sandero Stepway.

Ovaj hatchback, prvobitno je predstavljen u Indiji i Brazilu koristeći Stellantisovu Smart Car platformu. Zamišljen je kao "globalni" automobil koji će se svideti i tržištima u razvoju (Indija, Latinska Amerika) i razvijenim tržištima poput Evrope. Dakle, C3 nije zamišljen samo s Evropom na umu, već sa štedljivijim tržištima u razvoju. To znači niže troškove proizvodnje i nižu konačnu cenu, što je prvi i možda najvažniji preduslov.

Citroen C3 Aircross

Ova je formula takođe primenjena na drugu generaciju C3 Aircrossa, koji je sada veći, B-SUV sa 7 sedišta i relativno je jeftiniji od prethodne generacije. Ova dva modela su deo C-Cubed plana da Citroen postane globalnija i pristupačnija marka automobila.

Citroen C3 Aircross

Takođe, novopredstavljeni Citroen C5 Aircross Concept bi trebalo da bude 95 posto sličan serijskoj verziji i na nišanu ima Daciju Bigster. Novi C4 će navodno ciljati na Duster.

Citroen C5 Aircross Concept

Za sve ove modele veliki test će prvo biti Francuska, a zatim i Evropa. Postati "nova Dacia" u Evropi može biti mudar, ali i vrlo riskantan potez upozoravaju analitičari.

Citroen je do sada imao specifično pozicioniranje, što bi se reklo negde u nedefinisanoj sredini, pa iako imaju mnogo širu ponudu automobila, ne treba da čudi da su za 10 meseci ove godine prodali 150.000 automobila manje od Dacije, koja u gami ima svega pet modela.

Citroen Basalt

Na račun istorije, imidža i tehnološkog napretka, francuski brend ima sve preduslove da po svojoj formuli ponudi bolje automobile kupcima od Dacije. Međutim, promena startegije, kako bi se prodalo i zaradilo više, čini se ispravnom, osim ako ne bude promašaj pa je kupci odbace. Takav problem bi verovatno bila poslednja stvar koju šefovi u Francuskoj žele na svom stolu.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Citroen



čitanja : 1725



Komentari