home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
CATL

U prošlosti, ako su strani proizvođači automobila želeli da posluju u Kini, bili su prisiljeni na zajedničko ulaganje s lokalnim proizvođačem. Vremena se menjaju pa se čini da bi Evropska unija mogla sa pokuša da sprovede nešto slično.

Financial Times piše da zvaničnici Evropske unije planiraju uvođenje novih pravila koja bi od kineskih firmi (uglavnom proizvođača baterija za električna vozila) zahtevala prenos intelektualnog vlasništva na evropske firme u zamenu za subvencije. To će navodno stupiti na snagu u decembru i primenjivaće se na 1 milijardu evra vrednih podsticaja za razvoj baterija.

Publikacija je dalje citirala dva visoka zvaničnika koji su rekli da bi ideja mogla da se proširi na druge programe subvencija. Taktika je zanimljiva jer će kineski proizvođači verovatno odbiti deljenje svojih patenata, a Evropska unija bi mogla (legalno) da finansira svoje proizvođače baterija.

Kako navodi Revija HAK, kineski proizvođači CATL i Envision Energy su uložili velika sredstva u evropska postrojenja. Kina će verovatno biti ljuta zbog ovog poteza i to bi moglo da izazove odmazdu.

Ovo ne bi bio prvi put da Kina uzvrati udarac jer je uvela velike carine na evropska žestoka pića kao odgovor na evropsko carine na kineska električna vozila…

Izvor: Revijahak.hr / Financial Times

Foto: Arhiva Autoblog.rs / CATL



čitanja : 271



Komentari