
Da bi shvatili ozbiljnost situacije i pronašli rešenja, članovi Mercedesovog upravnog odbora su nedavno posetili Kinu, gde su analizirali izazove i procenili razvojne prednosti konkurenata.
Prema poslednjem kvartalnom izveštaju, Mercedesova dobit je u velikom padu. Ostvarena je operativna dobit od samo 4,7 posto pre kamata i poreza u osnovnoj delatnosti s putničkim automobilima. Godinu ranije iznosila je 12,4 posto. Zato je uprava prisiljena na smanjenje troškova. Nemački Handelsblatt piše da proizvođač automobila želi da sprovede mere štednje. Mercedes je već pokrenuo program smanjenja troškova 2020. godine s ciljem smanjenja fiksnih troškova za 20 posto do 2025. godine, odnosno u poređenju s nivoom iz 2019. godine.
– Do sada smo uspeli da ostvarimo smanjenje između 15 i 16 posto – kaže Mercedesov finansijski direktor Harald Wilhelm, koji smatra da to nije dovoljno u svetlu trenutnih izazova u Kini. Tokom nedavne posete Kini, uprava Mercedesa se fokusirala na proučavanje lokalnog tržišta i tehnološkog napretka. Takođe su ispitali automobile kineskih konkurenata i uočili tehnološki iskorak u sistemima pomoći vozačima i autonomnim vozilima. Osim toga, sklopljeni su sporazumi s lokalnim firmama za saradnju u područjima kao što su inteligentna rešenja za vozače, navodi Revija HAK.
Mercedes se bori za postizanje snažne pozicije na tržištu električnih automobila u Kini. Ako tržišni udeo nastavi da se smanjuje, trenutne mere bi mogle da se pokažu kao nedovoljne. Slabe prodajne brojke u Kini, u kombinaciji s konkurencijom lokalnih proizvođača, teraju Mercedes na brže prilagođavanje. Mercedesu je teško i na američkom tržištu. Pogotovo kada su u pitanju električni automobili.
Izvor: Revijahak.hr / Handelsblatt
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes