Lotus je nedavno napravio korak unazad u svom planu da postane proizvođač potpuno električnih automobila do 2028. godine te je najavio novi Hyper Hybrid pogon za 2026. godinu, a sada novi izveštaj nagoveštava da bi model Emira s motorom s unutrašnjim sagorevanjem mogao da bude elektrifikovan, čime bi se produžio njegov životni vek.
Emira je stigla 2021. godine kao naslednik Evore te je važila za poslednji Lotusov automobil sa SUS motorom, koji će živeti do 2027. godine. To se poklapalo s dolaskom potpuno električnog sportskog automobila Type 135, koji je sada odložen zbog problema s težinom baterija.
Lotusov evropski direktor Dan Balmer je za Autocar nagovestio da u kompaniji razmišljaju o elektrifikaciji Emire.
"U današnjem svetu je sve moguće. 'Nikad ne reci nikad' je pravilo, jer moramo da budemo otvorenog uma i da razumemo šta tržište želi, kao i koja nam je tehnologija dostupna u određenom trenutku. Potencijal hibridnih pogona postoji, kao i potencijal za potpuno električne platforme. Samo je pitanje koja tehnologija je dostupna za atribute koje želimo u Lotusu", izjavio je Balmer.
Trenutne pogonske opcije za Lotus Emiru uključuju AMG-ov 2,0 litarski četvorocilindrični motor s više od 360 i 400 KS, kao i Toyotin 3,5 litarski V6 motor s kompresorom, koji takođe isporučuje više od 400 KS.
Sudeći prema dostupnoj tehnologiji, elektrifikovana Emira zvuči prilično realistično. AMG-ov pogon je već dostupan s blagim hibridnim sistemom u modelu A35, dok su verzije Toyotinog V6 motora korišćene kao deo hibridnog sistema.
Iako opseg elektrifikacije neće biti tako intenzivan kao u slučaju Lotusovog Hyper Hybrid pogona, hibridna asistencija na Emirinim SUS motorima bi mogla pomoći u smanjenju emisije i poboljšanju performansi.
U ovom trenutku nema roka za mogući dolazak hibridne Emire, ali opcija elektrifikovanog pogona bi mogla da bude dodata u ponudu u sklopu blagog fejslifta.
Izvor: Klix.ba / Carscoops.com
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Lotus