home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BMW fabrika

Nemačka automobilska industrija prolazi kroz teška vremena. Nemačka ima mnogo toga na kocki, a savezna vlada pokušava da učini sve što je moguće da spasi situaciju.

Robert Habek, koji je, osim što je ministar privrede i zaštite klime, kandidat Zelene stranke za mesto nemačkog kancelara na sledećim izborima, ne želi da nametne nikakve kazne nemačkoj automobilskoj industriji zbog prekoračenja ograničenja emisija koje je nametnula EU. Barem za sledeću godinu.

Radi se o stvaranju pragmatične tranzicije, prema Habeku, zagovarajući kompromis. Die Zeit piše da Habek razmatra mogućnost kompenzacije mogućih manjkova proizvođača u 2025. (razlika CO2 iznad ograničenja) s kvotama planiranim za 2026. i 2027.

Kako navodi Revija HAK, predlog bi trebalo da smanji pritisak na proizvođače automobila bez gubitka podsticaja za prodaju električnih automobila. Prema rečima političara Zelene stranke, ova mera bi idalje prisilila proizvođače automobila da smanje emisije iz svog voznog parka, ali bez plaćanja milijardi kazni u ovoj teškoj situaciji za njih.

Nemački kancelar Olaf Šolc se takođe zalaže za odlaganje sankcija. Pozvao je Evropsku komisiju da ne kažnjava proizvođače koji prekorače granice CO2 do 2025. godine.

Podsetimo i da je ACEA (Evropsko udruženje proizvođača automobila) zatražila stupanje na snagu uredbe koja zahteva odlaganje smanjenja CO2 na 93,6 grama s 2025. na 2027. godinu. Razlozi za ovaj zahtev su zato što bi se moralo prodati između 20-22 posto potpuno električnih automobila. Međutim, od oktobra tržišni udeo električnih vozila u 2024. iznosi samo 13.1%.

Izvor: Revijahak.hr / Die Zeit

Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW

Koalicija sedam država članica EU zahteva: Ukinite CO2 penale proizvođačima automobila

Koalicija sedam država članica Evropske unije poziva na delovanje da bi se očuvala konkurentnost lokalne automobilske industrije u vreme kada treba ulagati u inovacije. Italija, Poljska i Austrija su među zemljama koje pozivaju EU da pronađe rešenje za izbegavanje kazni za proizvođače automobila, koji premašuju nove ciljeve smanjenja emisije CO2, koji bi trebalo da stupe na snagu 2025, piše Bloomberg. Savez još uključuje Bugarsku, Češku Republiku, Rumuniju i Slovačku.

– Industrija je sada na kritičnoj raskrsnici, suočavajući se sa značajnim izazovima povezanim s proizvodnjom, zapošljavanjem i globalnom konkurencijom, koji zahtevaju hitnu i koordinisanu akciju na nivou EU-a – zahtevaju navedene države.

Emisijski ciljevi za 2025. godinu praktično najavljuju nametanje kazni proizvođačima automobila koji ne mogu da ispune stroge zahteve zbog sporijeg uvođenja električnih vozila, navode zemlje u predlogu. Ukratko, prodaje se više dizelaša i benzinaca, a to bi se penalizovalo (finansijski).

Počev od 2025., EU će sniziti gornju granicu prosečne emisije CO2 od prodaje novih vozila na 94 g/km sa 116 g/km. Prekoračenje tog ograničenja moglo bi dovesti do kazni od 95 evra (103 dolara) po gramu viška po kilometru pomnoženom s brojem prodatih vozila. Prema nekim procenama, proizvođači automobila mogli bi da se suoče s ukupno više od 15 milijardi evra kazni.

Izvor: Revijahak.hr / Bloomberg



čitanja : 186



Komentari