home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW e-Golf

Svi brendovi trenutno rade na platformama koje će podržati njihove sledeće električne automobile. Međutim, nemački izveštaj otkriva da su najpouzdaniji električni automobili oni koji koriste tehnologije svoje braće sa SUS motorima.

Platforma je okosnica svakog automobila. To je kao temelj kuće. Bez dobrih temelja pojave se pukotine i kuća se ruši. Isti principi važe i za platformu automobila. Njen razvoj je od suštinskog značaja da garantuje budućnost brendu i samom automobilu. Opasnost s kojom se suočavaju inženjeri je mnogo veća jer se ista platforma može koristiti za milione različitih automobila. Jedan kvar i problem se umnožava.

Dolazak električnih automobila u industriju je izazvao veliku pometnju ne samo među vozačima, već i među proizvođačima. Strategije ukazuju na 100 posto električnu budućnost. Dizajniranje, razvoj i testiranje platforme zahtevaju godine i milijarde evra ulaganja.

Mnogi proizvođači su najavili veliki napredak u kratkom i srednjem roku. Mercedes će sledeće godine predstaviti svoju MMA arhitekturu, a BMW će to učiniti sa svojom novom Neue Klasse platformom. Stellantis je već garantovao svoje četiri STLA platforme koje će dati život milionima automobila, navodi Klix.ba.

I Volkswagen radi na razvoju SSP platforme. Vitalna struktura za nemačku kompaniju. Nova generacija električnih automobila je već u "rerni", ali u međuvremenu desetine hiljada njih koristi prilagođene platforme klasičnih automobila. Strukture koje imaju svoju dobru i ne baš dobru stranu.

Nemački izveštaj otkriva da su najbolji, odnosno najpouzdaniji električni automobili danas, oni koji koriste platforme izvedene iz modela sa SUS motorima. Više nego dokazana tehnologija koja garantuje optimalne performanse i starenje. Procene su pokazale da najkvalitetnija električna vozila voze na platformama koje motori s unutrašnjim sagorevanjem koriste godinama. Karoserije, šasije, menjači, kočnice… sva proverena tehnologija koja garantuje veću pouzdanost u električnim automobilima.

Naprotiv, električni automobili bazirani na električnim platformama nisu pokazali isti raspon pouzdanosti. Navedena studija koristi primer Teslinog Modela 3. Američki model ima stopu od 14,2 posto značajnih nedostataka nakon dve do tri godine korišćenja. Za poređenje, Volkswagen e-Golf s prilagođenom MQB platformom pokazuje samo 3,4 posto značajnih nedostataka.

Tesla Model 3

Prethodni MINI Cooper SE je takođe primer sličnog niskog procenta od 4,4 posto. Pogled na grupe kvarova električnih vozila s vlastitim platformama podržava hipotezu: glavne greške su retko povezane s pogonom. Budući da proizvođači predstavljaju svoje nove, rasprostranjenije električne platforme, logično je očekivati da će problem biti ispravljen.

MINI Cooper SE

Brendovi imaju mnogo novca uloženog u nadogradnje budućnosti. Oni se neće koristiti samo za električne automobile, već i za termalne SUS ili elektrifikovane modele. Kako vreme bude prolazilo i kako njihova upotreba bude rasprostranjenija, videćemo rezultate u smislu veće pouzdanosti.

Što je tehnologija proverenija, ona postaje pouzdanija. To je nepisani zakon koji se teže može prekršiti. Uprkos promeni, električne platforme imaju i mnoge prednosti kao što su bolje koriščenje prostora i veća optimizacija resursa.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen / Tesla / MINI



čitanja : 320



Komentari