home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
BYD 06 GT

Kako pokazuju zvanični podaci, kineski BYD je bio šesti po veličini proizvođač automobila u trećem kvartalu ove godine, prodavši više novih vozila od Forda po prvi put u svojoj istoriji.

BYD čak može da završi godinu sa prodajom od preko 4 miliona vozila pa bi time mogao da prestigne Ford tokom cele 2024.

Tokom perioda jul-septembar, BYD je prodao 1,13 miliona vozila, što predstavlja povećanje od 38% u odnosu na isti period prošle godine i čini ga najuspešnijim kvartalom ikada za kineski brend. Ford je prodao približno 40.000 vozila manje u istom periodu, pa je sa šestog po veličini proizvođača automobila pao na sedmo mesto. Ford je zadržao malo vođstvo u periodu januar-septembar, isporučivši 3,3 miliona vozila širom sveta, malo ispred 3,25 milijardi koje je isporučio BYD.

BYD međutim nije jedina kineska kompanija koja tradicionalnim starim proizvođačima automobila daje razlog za brigu. Prodaja kompanije Geely je skočila za 14% u trećem kvartalu nakon što je isporučila 820.000 vozila. To je Geely stavilo ispred Nissana i iza Honde na devetu poziciju. Treći po veličini proizvođač automobila u Kini, Chery, popeo se na 12. mesto na listi, prijavivši rast prodaje od 27% na 550.000 jedinica.

Kako prenosi Nikkei Asia, prodaja mnogih brendova iz Japana, Evrope i SAD pala je u poslednjem kvartalu. Na primer, Toyotina prodaja je pala za 4% na 2,73 miliona, iako i dalje ima vodeću poziciju u odnosu na Volkswatgen grupu koja je prijavila pad prodaje od 7% na 2,17 miliona vozila. Hyundai Motor Group je zadržao svoju poziciju na trećem mestu, ali je i njegova prodaja pala, za 3% na 1,77 miliona jedinica. Stvari su bile još gore u Stellantisu jer je njegova prodaja pala za 20% na 1,14 miliona.

Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs



čitanja : 1658



Komentari