
Da li se vodonik vraća u igru?!
Proizvođači baterija za električna vozila koji se oslanjaju na kineske komponente rizikuju da im se uskrati milijardu evra subvencija Evropske unije jer je cilj podstaknuti vlastitu proizvodnju i lance snabdevanja.
Evropska komisija je naime objavila da će favorizovati projekte koji se ne oslanjaju na katode, anode i aktivne materijale iz Kine. Takođe će zahtevati prenos znanja i iskustava: novi patenti koji proizlaze iz tih subvencionisanih projekata moraće da se registruju u državama članicama EU.
U druge dve inicijative za finansiranje net-zero tehnologija i vodonikovih projekata, EU je takođe uključila kriterijume koji bi koristili domaćim proizvođačima. Taj potez je u skladu sa širim političkim prioritetom da se proizvodnja zadrži u Evropi, navodi Revija HAK.
– Sva tri poziva uključuju nove kriterijume otpornosti za podsticanje evropske industrije – rekla je Teresa Ribera, nova izvršna potpredsednica Komisije zadužena za energetsku tranziciju.
– Poziv za baterije i aukcija banke vodonika će takođe uključivati posebne kriterijume otpornosti da bi se Evropa zaštitila od zavisnosti o jednom dobavljaču.
Na aukciji vrednoj 1,2 milijarde evra s ciljem podsticanja proizvodnje vodonika, pobednički projekti će morati da ograniče nabavku elektrolizatora iz Kine na najviše 25 posto ukupnog kapaciteta, u skladu sa smernicama objavljenim ranije ove godine. Ovo je zanimljiva stavka jer govori da Evropska komisija sve ozbiljnije shvata vodonik kao alternativu. U okviru poziva od 2,4 milijarde evra za finansiranje tehnologija s nultim neto troškovima, kriterijumi izbora uključuju procenu da li projekti mogu da smanje nabavku kritičnih sirovina ili komponenti iz zemalja o kojima zavisi EU.
Sad je napokon EK procenila da se evropske države previše oslanjaju na Kinu…
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BMW