
Nekoliko vodećih kineskih proizvođača će se fokusirati na veću prodaju automobila s hibridnim pogonom u Evropskoj uniji. Ovim potezom Kinezi žele da izbegnu nove carine na električne automobile koje izvoze u Evropu.
U kontekstu tenzija između Evropske unije i Kine oko novih carina na električne automobile koji se uvoze u Evropu, nekoliko proizvođača u toj azijskoj državi sada je počelo da igra na drugu kartu. Naime, sada će se ključni kineski brendovi fokusirati na uvoz većeg broja hibridnih modela, navodi Klix.ba.
U Evropskoj uniji, automobili sa ovom vrstom motora, čak i oni koji dolaze iz Kine, ne podležu novim carinama. S druge strane, Kinezima godi rast prodaje hibrida, posebno što su hibridi u poslednja dva meseca preuzeli tron od benzinaca. Svako treće prodato vozilo u 10. mesecu u Evropi je imalo ovaj sve popularniji pogonski sklop.
Novi porezi su stupili na snagu u julu, a prvobitno su bili privremeni. Počev od kraja oktobra, Evropska unija je uvela konačne carine na sve električne automobile proizvedene u Kini. Ovi nameti važe narednih pet godina i primenjuju se uz već postojeću tarifu od 10 posto za uvoz automobila koji dolaze van Evropske unije.
Prema novim podacima Kineskog turističkog udruženja (CPCA), u Evropu je od jula do oktobra izvezeno 65.800 automobila s hibridnim pogonom. To predstavlja utrostručenje izvoza ovih automobila na Stari kontinent u odnosu na isti period 2023. godine.
Automobili s jednostavnim hibridnim i plug-in hibridnim motorima su činili 18 posto kineske prodaje automobila u Evropi u trećem kvartalu ove godine. Zbog toga se udeo ovih vozila udvostručio u odnosu na prva tri meseca ove godine, kada je prodaja kineskih hibridnih automobila u Evropi činila samo 9 posto ukupne prodaje.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD