
Šest generacija Astre, svaka sa svojim specifičnim karakterom, jedan je od retkih Golfovih rivala koji je uspeo da ga dva puta skine s evropskog trona najprodavanijeg automobila. Međutim, Astra se danas suočava s lošim strategijama Stellantisa zbog čega ispaštaju i proizvodnja i prodaja.
Najnovije izdanje Opelovog kompakta je lansirano pre tri godine. Nakon stagnacije serije K u njenoj drugoj polovini životnog veka, šesta generacija Astre je u svakom smislu postala ambicioznija nego ikad. Međutim, sada je pred Opelom veliki problem koji bi mogao da potraje, navodi Klix.ba.
Astra L je startovala odlično i odmah je uspela da udvostruči rezultate prodaje već prve godine na tržištu. Nisu to brojke kao 2005. ili 2006. godine, kada je Opel s Astrom H, s godišnjom prodajom većom od 450.000 jedinica, dva puta zaredom "slomio" kičmu Golfu i svrgnuo ga s evropskog trona, ali napredak u odnosu na prethodnicu postoji.
Takođe, Astra je ove godine za 10 meseci sa 70.761 registracija podigla prodaju za čak 47 posto u odnosu na 2023. godinu. Ali, s tim rezultatima, Opel neće moći da nastavi, jer se njena proizvodnja obustavlja, a zatim i usporava.

Nemačka marka je sada prisiljena da smanji proizvodnju Astre u svojoj fabrici u Riselshajmu s dve na jednu smenu. Pre nego što nastupi taj plan, proizvodnja Astre će se u potpunosti obustaviti do božićnih praznika. Menadžment je zamislio da rad u jednoj smeni traje samo do kraja januara, ali zabrinutost 1.600 radnika podseća na najgori scenario koji sve više zahvata automobilske fabrike širom Evrope.
Prema pojedinim izvorima, smanjena potražnja za Astrom je ono što je iznudilo ovu drastičnu odluku, koju su menadžeri proizvođača opisali kao "razočaravajuću", čak i u električnoj verziji. Ovo nije iznenađenje ni za jednog proizvođača, pa ne bi trebalo da bude ni za Opel, s obzirom da tradicionalni modeli više ne mogu ni blizu da ostvare nekadašnje prodajne brojke.
Opel veruje da zna šta stoji iza niske prodaje ove najnovije Astre. Marka je uverena da je krivac konfiguracija njihove siromašne i ograničene ponude motora. Nakon potpunog izbacivanja 1,5 litarskog dizela, Opel u trouglu 1,2 litarskog trocilindraša, preskupog plug-in hibrida i malo tražene električne verzije, ne može da ponudi kupcima širinu ponude koju imaju rivali.

Drugi problem za Astru je što deli proizvodno postrojenje s bratskim DS4, čija prodaja za 10 meseci nije premašila ni 10.000 jedinica.
Izvor: Klix.ba
Foto: Stellantis