home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
VW ID2 all

Još jedno tržište u razvoju pokreće ponudu za vođenje globalne proizvodnje električnih automobila. Proizvodne lokacije se na razvijenim tržištima smanjuju, a sada u prvi plan dolazi Indija koja najavljuje višemilionske podsticaje za otvaranje fabrika električnih vozila na svojoj teritoriji.

Indija je jedna od onih zemalja u razvoju u kojima brendovi žele da se takmiče s lokalnim proizvođačima. Vrlo zanimljivo tržište koje ujedno želi da bude vodeći igrač u proizvodnji električnih automobila, navodi Klix.ba.

Indija postaje još jedan veliki azijski gigant koji je odlučan da privuče pažnju velikih svetskih igrača. Indija je ranije pozivala Teslu da investira u gradnju giga fabrike, ali se američki proizvođač fokusirao na Meksiko. S obzirom na to da je Donald Tramp najavio carine za uvozne automobile iz susedne zemlje, Mask je morao da obustavi izgradnju giga fabrike u Meksiku i sada vrši pritisak sa ostalim zainteresovanim stranama na Indiju.

Država je osmislila strategiju za razvoj i proizvodnju električnih automobila, iako je prvobitno posebno bila fokusirana na Teslu. Sam Ilon Mask je odlučio da otputuje u ovu egzotičnu zemlju i održi seriju razgovora s premijerom najmnogoljudnije zemlje na svetu, ali je ekscentrični lider tu posetu otkazao. Značajan pad prodaje vozila američkog brenda je bio dovoljno opravdanje da se odloži poseta, ali veliki interes postoji.

Za indijski predlog su zainteresovani Toyota, Hyundai i Volkswagen

Otkazana proizvodnja Tesle Modela 2 u Meksiku, bio je glavni motiv ove posete Indiji, jer bi pristupačni model od 25.000 evra mogao da popularizuje vožnju s nultom emisijom. S obzirom na situaciju, a uzimajući u obzir da Vlada Indije namerava da pokrene svoj vodeći plan električnih automobila u martu 2025. godine, kao zemlja zainteresovana za širenje industrije automobila s nultom emisijom uz višemilionske podsticaje, Tesla i drugi veliki proizvođači vide Indiju kao novi centar razvoja i proizvodnje baterijskih vozila.

Iako nikakvi podaci nisu otkriveni, Indija je voljna da proširi pomoć proizvođačima koji proizvode električna vozila u postojećim fabrikama u zemlji, umesto da ograniči beneficije na proizvođače koji su spremni da grade nove fabrike.

Prema pojedinim izvorima, Toyota i Hyundai su već iskazali interes indijskoj vladi da se etabliraju na njenoj teritoriji, iako se još ne zna da li bi korejske i japanske kompanije bile spremne da koriste postojeće ili nove fabrike. Ono što se zna je da ako Volkswagen odluči da proizvodi električne automobile u svojim fabrikama u Puneu možda će morati da radi na montažnim linijama odvojenim od onih za modele sa unutrašnjim sagorevanjem.

Toyota bZ Small Crossover

Indija ne sme da propusti globalni "električni voz"

Indija je spremna da pomogne svakom proizvođaču koji uloži najmanje 500 miliona dolara u proizvodnju električnih vozila sa 50 posto komponenti nabavljenih lokalno. Indijci takođe nude ogromno smanjenje uvoznih poreza, sa 100 na 15 posto, za proizvodnju do 8.000 električnih automobila godišnje. Više nego korisna pomoć, ali o kojoj će morati dalje da se pregovara.

Hyundai Inster

Hyundai, koji je takođe jedna od zainteresovanih strana, već zna da 500 miliona evra utrošenih na istraživanje i razvoj neće biti uključeno u ukupnu investiciju, pa Korejci čekaju konačne smernice plana električnih automobila u Indiji. Na istom nivou je i Volkswagen koji traži veći manevarski prostor u petogodišnjem planu ulaganja.

Nemci žele da znaju da li bi u prve tri godine moglo da se potroši 75 odsto ukupne investicije, a ne svih 500 miliona evra odjednom. Ponuda je izuzetno atraktivna za obe strane, ali još više za Indiju. Ako bi bilo koja strana popustila to bi se unapred smatralo propuštenom prilikom, jer će i druge zemlje u usponu uskoro ući u trku za električne automobile.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Volkswagen / Toyota / Hyundai



čitanja : 299



Komentari