Prema Recurrentu, portala za menadžment električnih automobila, troškovi zamene baterije električnog automobila mogli bi da budu niži od troškova popravke benzinskog motora do 2030. godine.
Goldman Sachs podupire ovu tvrdnju predviđajući da će do 2026. cene baterija pasti na 80 dolara po kilovatsatu, što je polovina cene u poređenju s 2023. godinom. Cene bi mogle da budu još niže ako litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) baterije preuzmu tržište, jer su već na 75.3 dolara/kWh, navodi Revija HAK.
Do 2030. cena bi mogla da bude oko 64 dolara po kWh, dok druge procene pominju oko 32 i 54 dolara po kWh. Ako se ove brojke potvrde, cela baterija mogla bi da košta između 3375 i 5000 dolara, zavisno o veličini paketa, što odgovara ceni velikog kvara benzinskog motora.
Ovo smanjenje troškova ima nekoliko uzroka. Više od 40% pada je posledica sniženja cena roba poput litijuma i kobalta. Između 2020. i 2023. takozvana zelena inflacija je poskupela sirovine, ali tržište sada pokazuje znakove stabilizacije, što dovodi do veće pristupačnosti komponenti baterija. Paralelno s tim, industrijski divovi već prihvataju ovaj trend. Proizvođači kao što su CATL i BYD traže od svojih dobavljača dodatne napore i počeli su da nude LFP ćelije po cenama od samo 56 dolara po kWh.
Izveštaj naglašava da ova evolucija ne samo da jača ekonomsku održivost električnih vozila, već i uklanja jednu od najvećih psiholoških prepreka za potrošače: strah od visokih troškova zamene baterije. Ako zamena baterije više nije preskupa, privlačnost električnih automobila će se povećati.
Izvor: Revijahak.hr / Recurrent
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault