
Već mesecima Volkswagen preti da će zatvoriti neke fabrike u Nemačkoj dok traži načine da smanji troškove i obezbedi svoje finansije. Međutim, nadzorni odbor kompanije sada razmatra mogućnost da ih ipak zadrži otvorenim.
Ako Volkswagen zatvori neke fabrike u Nemačkoj, to bi bilo prvi put u istoriji kompanije da su preduzete tako drastične mere. Kompanija se suočava sa povećanom konkurencijom novih brendova koji ulaze na evropsko tržište, posebno kineskih proizvođača automobila, a prema rečima šefa marke VW Tomasa Šefera, situacija se „ne može rešiti jednostavnim merama smanjenja troškova“. U protekla tri meseca, sindikati i VW su bili u zavadi oko toga koje mere su neophodne za smanjenje troškova.
Prema nemačkom Manager Magazinu, članovi odbora VW-a su želeli da prekinu proizvodnju u fabrici u Drezdenu, koja trenutno zapošljava 300 ljudi. Takođe su istraživali prodaju fabrike u Osnabriku, koja ima 2.300 radnika. Međutim, neimenovani izvori sada tvrde da se odbor zalaže da se ove fabrike ne zatvore i da još nije odredio potencijalnog kupca za lokaciju u Osnabriku.
Ipak, budućnost fabrika nije zagarantovana u ovoj fazi jer se još uvek kaže da postoji neslaganje među nekim članovima odbora. Reuters piše da porodice Piech i Porsche favorizuju agresivnije mere smanjenja troškova.
Fabrika u Osnabriku trenutno se bavi proizvodnjom modela Porsche Cayman, Boxster i T-Roc Cabrio. Iako ima godišnji kapacitet do 100.000 jedinica, prošle godine je tamo proizvedeno samo 28.000 vozila. Proizvodnja T-Roc Cabria bi takođe trebalo da se završi sledeće godine, a Porsche prebacuje proizvodnju Caymana i Boxstera na svoju lokaciju u Cufenhauzenu. VW-ova lokacija u Drezdenu trenutno pravi električni ID.3.
Početkom decembra, skoro 100.000 radnika VW-a širom Nemačke je napustilo svoja radna mesta u znak protesta protiv predloženih ekstremnih mera smanjenja troškova. Sindikat IG Metall je ponudio da se odrekne bonusa za 2025. i 2026. i takođe je predložio da se novac od povećanja plata koristi za finansiranje privremenog skraćenog radnog vremena u trenucima viška kapaciteta. Kaže da bi ove mere mogle da donesu 1,5 milijardi evra uštede u troškovima.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs