
Nemačka firma je u saradnji s tajvanskom razvila veliku litijum-keramičku bateriju (LLCB) za električna vozila. Anoda napredne baterije se sastoji od 100 posto silikonskog kompozitnog materijala i nudi 10 puta veću gustinu kapaciteta u poređenju s grafitnim anodama koje su se do sada koristile. Bateriju potpisuju FEV i ProLogium, a nudi maksimalni domet od 1000 km.
Primenjeni elektrolit u čvrstom stanju je nezapaljiv. Silikonska anoda omogućava ultra-brzo punjenje. LLCB baterija omogućava i uštedu u masi do 300 kg, piše Revija HAK.
Silicijumska anoda omogućava ultrabrzi proces punjenja u poređenju s trenutnim intervalima brzog punjenja od oko 30 minuta. Skraćuje vreme punjenja za više od 80 posto. To znači da se baterija može napuniti od 5 do 60 posto u roku od pet minuta, omogućavajući korisniku da pređe prosečnu udaljenost od 300 km. Nakon još tri minuta baterija se puni do 80 posto i može da se pređe još 100 km. Nove baterije su izuzetno tanke, što olakšava ugradnju i omogućava korekcije u dizajnu vozila.
Modularni dizajn baterije takođe olakšava održavanje, smanjuje troškove te omogućava zamenu i recikliranje pojedinačnih ćelija. LLCB baterije imaju pozitivan uticaj na okolinu i daju značajan doprinos očuvanju vrednosti budućih električnih vozila, kažu u ProLogiumu. Videćemo kakvi su planovi za proizvodnju i u kojim automobilima bi mogli da vidimo ovu bateriju…
Izvor: Revijahak.hr
Foto: ProLogium