home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Cupra Dark Rebel

Cupra će lansirati automobile koji "lome segmente" i imaju "veoma provokativnu karoseriju" kao deo svog sledećeg talasa modela, od kojih bi prvi mogli da vidimo 2025.

U šest godina otkako je lansiran kao samostalni brend, Cupra je napravio seriju krosover i hečbek modela, ali sledeći talas njihovih automobila biće „ikonični“ modeli koji se ne uklapaju u postojeće segmente. Druga opcija konvencionalnijih automobila poput limuzina „ne bi bila prioritet“, kaže za britanski Autocar izvršni direktor Seata i Cupre Vejn Grifits.

„Namerno smo prešli na SUV i krosover, jer je to tržište i to je ono što kupci traže. „Ako želite da Cupra bude kul i ikona, onda morate da počnete da pravite kultne automobile koji se možda ne uklapaju ni u jedan segment. Radimo na drugim automobilima koji razbijaju klasične segmente između limuzina, karavana i SUV-ova. „Radimo i na nekim veoma provokativnim stilovima karoserije. Nadamo se da ćemo moći da vam pokažemo jedan sledeće godine.”

Serijska verzija koncepta Dark Rebel je i dalje moguća, ali „trenutno nije prioritet“, kaže Grifits, jer kompanija umesto toga nastoji da „proširi asortiman sa većim brojem automobila i zaradi novac za finansiranje svih investicija koje su nam potrebne“.

„Ulažemo 10 milijardi evra u elektrifikaciju. Gradimo novi brend. Moramo da vodimo računa o tome da svaka investicija koju napravimo mora da se isplati. Ne možemo da preuzmemo previše nepromišljenih rizika u ovom trenutku našeg ranog razvoja.”

Iako Dark Rebel nije na dnevnom redu uskoro, Grifits je rekao da Cupra „nikada neće prestati da sanja i nikada neće prestati da ima ambiciju“ u stvaranju alternativnih modela.

Grifits nastavlja: „Postoji toliko različitih emocionalnih automobila koje bih voleo da radim, počev od Dark Rebela kao sportskog automobila. Ali takođe izazivam tim, gledajući u neku vrstu bagi automobila u off-road stilu. „Bio bi električan i mislim da bi bilo zabavno. Mislim da bi to bila prava promena u igri, veoma emotivna, ali bi mogla da funkcioniše i u gradu. Ne govorim o autu za plaže. Imamo mnogo ideja, mnogo ludih ideja, ali moramo da ostanemo fokusirani."

Novi modeli Cupra kasnije tokom ove decenije dolaziće sa novom generacijom SSP platforme Volkswagen grupe.

Grifits je potvrdio da će vrhunska verzija Terramara biti lansirana sa više od 300 KS. Najverovatnije će imati plug-in hibridni pogon, ali bi potencijalno mogao da koristi 2,5 litarski petocilindrični motor koji se koristi u različitim Audi RS modelima, ukoliko taj motor bude nadograđen da ispuni Euro 7 propise o emisiji štetnih gasova 2027. godine. Takav motor bi bio "san" za automobil, rekao je Grifits.

Dizeli više nisu na dnevnom redu u Cupri zbog porasta učešća plug-in hibrida.

Lansiranje na američkom tržištu ostaje na dnevnom redu za Cupru i Grifits je rekao da će veći Cupra crossover biti kreiran imajući to tržište na umu. On takođe očekuje da će Formentor proći dobro u SAD-u i da je bio dobro prihvaćen od strane potencijalnih američkih maloprodajnih partnera kada im je prikazan automobil kao deo sponzorstva Cupra America's Cupa u Barseloni.

Električni i plug-in hibridni pogoni će biti predstavljeni u lansiranju u SAD-u, za koji datum tek treba da bude potvrđen. Terramar bi takođe mogao biti deo američkog asortimana.

„Još uvek razmatramo portfelj za SAD i moramo da budemo veoma oprezni u vezi sa tom odlukom,“ rekao je on. „Mi ne uzimamo evropske automobile i pokušavamo da ih prodamo u SAD: potrebno je biti siguran da će automobili biti prihvaćeni u SAD.”

Cupra takođe istražuje dodatna globalna tržišta, uključujući Tajvan i druge teritorije u Aziji. „Mislim da će povećanje našeg globalnog otiska biti važno kako bismo dali kredibilitet snažnom globalnom brendu“, rekao je Grifits.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 269



Komentari