
Kompanija Stellantis je najavila ulaganje od više milijardi evra u italijansku proizvodnju, uz otkrivanje liniju novih modela.
Rukovodioci Stellantisa, uključujući predsednika Džona Elkana, sastali su se sa italijanskim ministrom industrije Adolfom Ursom i predstavnicima sindikata. Tokom razgovora, Stellantis je potvrdio da će sve njegove italijanske fabrike ostati u funkciji i obavezao se da će uložiti 2 milijarde evra (2,1 milijardu dolara) u lokalno tržište.
Novi modeli Alfa Romea
Fabrika u Cassinu će preuzeti proizvodnju tri modela velikih dimenzija. Počev od sledeće godine, proizvodiće novu generaciju Alfe Stelvio, a od 2026. i zamenu za Giuliju. Oba modela će biti dostupna kao električna vozila, kao i sa hibridnim opcijama. Pored toga, neimenovani vodeći model Alfa Romea će se takođe proizvoditi na istoj lokaciji, navodi Rojters.

Lancia, Jeep, Fiat i DS
Stellantis je najavio da će se najmanje dva kompaktna modela proizvoditi u fabrici Pomigliano D'Arco u južnoj Italiji, koristeći STLA Small platformu počev od 2028. Postojeća Panda će nastaviti proizvodnju na ovoj lokaciji do 2030. godine, nakon čega će je naslediti model sledeće generacije.
Fabrika Melfi će od sledeće godine proizvoditi električne i hibridne verzije modela Jeep Compass, Lanciju Gammu i DS 7, a zatim i potpuno električni DS 8.

Na lokaciji Mirafiori, Stellantis planira da počne sa proizvodnjom hibridne verzije Fiata 500 krajem 2025. godine i obavezao se da će ga tamo proizvoditi do 2032. ili 2033. godine. Na toj lokaciji će takođe biti povećana proizvodnja elektrifikovanih menjača sa dvostrukim kvačilom, sa rastom od 600.000 na 900.000 jedinica godišnje.
U međuvremenu, Stellantisov evropski šef Žan-Filip Imparato je najavio da će Maseratijeva fabrika u Modeni postati novi centar grupe za vrhunska vozila.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs