
Waymo u vlasništvu Alphabeta je objavio da će početi da testira svoja autonomna vozila u Tokiju početkom 2025. godine, što je prvi korak kompanije prema međunarodnom širenju.
Waymo se još nije obavezao da pokrene komercijalnu uslugu u Tokiju, ali programer robotaxi će se udružiti s najvećim japanskim taksi prevoznikom, Nihon Kotsu, i taksi aplikacijom GO da bi započeli testiranje svojih vozila Jaguar I-PACE na ulicama Tokija.
Za početak, vozači Nihon Kotsua će ručno upravljati vozilima Waymo da bi mapirali ključna područja glavnog grada Japana, uključujući Minato, Shinjuku, Shibuya, Chiyoda, Chūō, Shinagawa i Kōtō.
Podaci iz probnih vožnji s ljudskom posadom će pomoći u obuci AI sistema. Waymo će takođe testirati svoj robotaxi na zatvorenoj stazi u SAD-u izgrađenoj da imitira uslove vožnje u Japanu.
Ovo je prva faza partnerstva, koja će trajati nekoliko kvartala, rekao je Waymo za CNBC, dodajući da očekuje da će ostati u Japanu duži period.
Nihon Kotsu će nadgledati upravljanje i servisiranje Waymovih vozila u Japanu, saopštile su kompanije.
Waymo je najavio niz proširenja širom SAD-a 2024. Ranije ovog meseca, kompanija je najavila nova testiranja u Majamiju 2025., svoju uslugu vožnje bez vozača je učinila dostupnom širom Los Anđelesa u novembru, a u septembruu je najavila planirana proširenja u Ostinu i Atlanti u partnerstvu s Uberom.
I japanska nacionalna vlada i tokijska metropolitanska vlada vide tehnologiju bez vozača kao potencijalnu blagodat za sve starije stanovništvo zemlje, prema istraživanju Svetskog ekonomskog foruma.
U Tokiju su odredili određena područja kao "testne zone" za samovozeće automobile u nadi da će tamo ubrzati dolazak bezbednih sistema prevoza bez vozača.
Nekoliko programera radi na autonomnim vozilima u Japanu, uključujući lokalni startap Tier IV i ZMP, firmu za robotiku koja testira dostavna vozila i autobuse u Tokiju. Monet Technologies, koja je u delimičnom vlasništvu Toyote, najavio je planove za testiranje samovozeće taksi službe u tokijskoj četvrti Odaiba ranije ove godine.
Waymova najava širenja na Japan dolazi nedelju dana nakon što je General Motors objavio da napušta svoje odeljnje robotaxi krstarenja. Honda, eksterni ulagač u Cruise, za CNBC kaže da je nameravala da pokrene uslugu vožnje bez vozača u Japanu početkom 2026., ali će ponovo proceniti te planove i izvršiti prilagođavanja ako budu potrebna.
Izvor: Seebiz.eu
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Waymo