home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes fabrika

Mercedes treba da uštedi više od pet milijardi evra do 2027. godine i već je počeo da sprovodi paket mera koji se veoma razlikuje recimo od Volkswagenovih. Neće biti zatvaranja fabrika ili otpuštanja, tako da se napor koncentriše na druga područja. Upravo ona koja štiti kompanija iz Volfsburga.

Jasno je da svaka marka automobila ima svoju internu strukturu i filozofiju, te se suočava s krizama na različite načine. Ni Mercedes nije izbegao tešku krizu koja pogađa nemačke brendove, delom uzrokovanu električnim automobilima, invazijom kineskih marki i strožim ekološkim standardima, navodi Klix.ba.

Ali, dok je Audi već potvrdio da će zatvoriti svoju fabriku u Briselu i dok je Volkswagen postigao dogovor sa svojim zaposlenima, Mercedes je u svom sedištu uveo i paket mera koje bi od 1. januara trebalo da pomognu u smanjenju troškova za 2,5 milijardi evra do kraja 2025. i još 2,5 milijardi do 2027. godine.

Mercedes fabrika

Uštede počinju s menadžmentom

Mercedesov plan štednje se uveliko razlikuje od plana koji sprovodi Volkswagen, čijim članovima upravnog odbora neće biti smanjene milionske plate. Brend sa trokrakom zvezdom je jasno stavio do znanja da neće zatvarati fabrike. Prema jednom velikom nemačkom listu, četvorocifreni broj viših menadžera, u rasponu od vođa timova do najviših nivoa, biće lišen povećanja plata u 2025. godini i moraće da idu na posao u različita sedišta brenda.

Rad na daljinu, jedna od velikih privilegija do sada, bliži se kraju, pa će menadžeri napustiti rad od kuće koji je nametnut u vreme pandemije Covid-19 i koji se do sada nastavio bez razloga, iako će biti dozvoljen samo u izuzetnim slučajevima, kao što su bolesna deca kojoj je potrebna nega. Brend razume da je potrebno smanjiti sve troškove i da mora krenuti od vrha.

Mercedes fabrika

Manje prodatih automobila – manje plate

Mercedes već ostvaruje uštede na varijabilnim troškovima, kao što su troškovi proizvodnje automobila i obustava smena proizvodnje. Na primer, na montažnim linijama.

Ambiciozni plan štednje ne pogađa samo Nemačku, već i celi svet. Kompanija iz Štutgarta preispituje svoje pozicioniranje, svesna da mora da postane još efikasnija i da svi u kompaniji moraju tome da doprinesu. Manje prodatih automobila znači i manje plate menadžerima.

Svetski gigant nije zaključio svoje godišnje račune, ali oni ukazuju na više nego loše rezultate. Rezultati trećeg kvartala nisu nimalo ohrabrujući, jer je neto profit pao za skoro 54 posto u odnosu na isti kvartal 2023. godine. Mercedesovi najluksuzniji modeli, od E-Klase pa nadalje, su najprofitabilniji i njihova prodaja je pala za 12 posto, što prelazi 30 posto u slučaju električnih modela, uglavnom zbog nazadovanja u Kini.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 318



Komentari