
Pre nego što u januaru sumiramo prodaju u Evropi za 2024. godinu, pozabavićemo se brojevima za proteklih 11 meseci. U ovom periodu je registrovano oko 100.000 novih automobila više nego prošle godine. Dacia Sandero je neupitni tržišni lider, ispred VW Golfa i Renault Clija.
Poslednjih godina VW Golf nema nekadašnju snagu s kojom bi održao lidersku poziciju u Evropi. Golf je pri vrhu, ali kupci su ipak promenili navike, piše Klix.ba.
U 2022. godini, Evropljani su najviše verovali Peugeotu 208, prošle godine po prvi put jednom električnom modelu - Tesli Model Y, a ove godine će to biti skromni Dacia Sandero.
Rumuni su za 11 meseci prodali više od 245.000 Sandera na evropskom kontinentu, što je za 14 posto više nego prošle godine u istom periodu. Golf je odličan drugi s blizu 199.000 prodatih primeraka, a Clio treći sa 3.000 registrovanih jedinica manje od nemačkog kralja. Golf je zabeležio rast od 20, a Clio devet posto za 11 meseci ove godine u poređenju sa istim periodom lane.
Zanimljivo da Dacia ima dva modela među 10 najboljih u Evropi. Naime, odlični Duster se probio na ovu listu ispred Kije Sportage.
Iako beleži 20 posto manju prodaju ove godine, Tesla Model Y s više od 180.000 registrovanih modela je veoma visoko u ukupnom poretku. To je istovremeno daleko najprodavaniji električni auto u Evropi.

Od kineskih brendova treba navesti da je MG daleko najprodavaniji brend. Za 11 meseci (225.000 registrovanih vozila) su isporučili svega 5.000 automobila manje nego u celoj prošloj godini. Više od trećine prodaje je očekivano realizovano na račun pristupačnog SUV-a ZS.
Kod brendova, Volkswagen je jedini sa više od milion prodatih vozila (1,25 miliona prodatih vozila) i blagim rastom od 1,3 posto, Toyota je druga sa 849.628 registracija i mnogo većim rastom od 11,3 posto, dok je BMW treći sa 707.527 prodatih primeraka i rastom od 7,8 posto. Škoda čvrsto drži četvrtu poziciju s nešto više od 700.000 isporučenih vozila za 11 meseci što predstavlja ogromni rast od čak 12 posto.
Po pitanju pogonskih sklopova, hibridi su treći mesec zaredom lideri sa udelom od 33,2 posto ispred benzinaca sa 29,7 posto i električnih modela sa 17,5 posto tržišnog udela.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dacia