home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Platforma

Kineski proizvođač baterija CATL je razvio novu platofrmu za električne automobile koja može da izdrži udarce pri brzinama do 120 km/h bez opasnosti od požara.

Tehnologija je razvijena s fokusom na povećanu bezbednost, a koristi materijale koji se takođe koriste u izradi podmornica i aviona. Nova šasija, nazvana Bedrock, dizajnirana je za raspodelu energije od udaraca i zaštitu baterije. U nekoliko testova sudara, šasija je bila izložena ekstremnim uslovima. Između ostalog, preživela je frontalni sudar sa stubom pri 120 km/h, a da se nakon toga nije zapalila, navodi Revija HAK.

Bedrock konstrukcija se bazira na strukturi u kojoj je baterija obezbeđena od oštećenja. Materijali poput posebno čvrstog čelika i aluminijuma, koji se obično koriste u podmornicama i vazduhoplovima, doprinose jedinstvenoj robusnosti, tvrde Kinezi. Ključni element dizajna je sistem za brzo odvajanje baterije. U slučaju sudara baterija može da se isključi za 0,01 sekundu i isprazni za 0,02 sekunde. Ovo smanjuje rizik od požara u slučaju ozbiljnih nesreća.

Ujedno, Bedrock šasija je dizajnirana da apsorbuje do 85 posto energije sudara u nesrećama. Za poređenje, tradicionalna šasija apsorbuje oko 60 posto. Ovaj povećani kapacitet može pomoći u smanjenju štete. Osim bezbednosti, šasija takođe ima potencijal za pojednostavljenje proizvodnje električnih automobila. CATL procenjuje da korišćenje Bedrocka može značajno da skrati vreme proizvodnje.

Dizajn Bedrocka je fleksibilan i može da se koristi za nekoliko različitih tipova automobila. Prvi proizvođač koji je koristio šasiju u svojim automobilima je Avatr, firma u vlasništvu CATL-a.

Izvor: Revijahak.hr

Foto: CATL



čitanja : 291



Komentari