
Vlada Velike Britanije daje proizvođačima automobila rok od osam nedelja za podnošenje mišljenja o postepenom ukidanju novih benzinskih i dizelskih automobila, dok ministri razmatraju ublažavanje prodajnih kvota za električna vozila koje proizvođači ne mogu da dostignu.
Ministarstvo saobraćaja se obavezalo da ukloni automobile sa SUS motorima iz prodaje do 2030., ali sada će ispitati predstavnike industrije da li je taj plan održiv, navodi Revija HAK.
Konsultacije dolaze u trenutku kada su žestoko kritikovane vladine prodajne kvote za vozila s nultom emisijom, koje je uvela administracija konzervativnog premijera Rišija Sunaka. Te kvote uključuju novčane kazne za proizvođače koji ih ne ispune. Ministar rada i trgovine Džonatan Rejnolds je rekao prošlog meseca da kvote (zahtevaju da 22 posto novih automobila i 10 posto novih kombija koje svaki proizvođač ove godine proda budu s nultom emisijom) ne funkcionišu prema planu.
Uprkos velikim popustima, proizvođači se bore da ispune kvote: električna vozila su činila 18,7 posto tržišta automobila u Velikoj Britaniji između januara i novembra. Prema think tanku Energy and Climate Intelligence Unit, industrija će ispuniti cilj ove godine samo zato što se u obzir uzimaju i hibridna vozila.
Stellantis, vlasnik Vauxhalla, prošlog meseca je okrivio pravila o električnim vozilima za najavljeno zatvaranje fabrike kombija u Lutonu, dovodeći u opasnost oko 1100 radnih mesta, dok je Ford Motor takođe ukinuo radna mesta u Velikoj Britaniji zbog toga što prodaja električnih vozila nije porasla onoliko brzo koliko se očekivalo.
Ministarstvo saobraćaja je saopštilo da neće odstupiti od cilja da 2030. prestane prodaja benzinskih i dizelskih automobila, ali će se razmotriti daljnje mere podrške za industriju i takođe razmotriti koji hibridni automobili se mogu prodavati uz modele s nultom emisijom između 2030. i 2035. godine.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Vauxhall