
Velika Britanija je postala najveće evropsko tržište električnih automobila (EV), zbacivši sa trona Nemačku, pokazuju najnoviji podaci.
U Velikoj Britaniji je prošle godine broj registracija električnih vozila porastao za 21 odsto na 381.970, dok je u Nemačkoj ta brojka pala za više od 25 odsto na 380.609 EV, objavio je nemački regulator KBA.
Proizvođači automobila u Britaniji moraju da poštuju lokalna pravila o obaveznoj prodaji određenog procenta električnih vozila, dok je potražnja za EV u Nemačkoj opala otkako je vlada u Berlinu prestala da subvencioniše kupce, prenosi Blumberg.
Kako navodi Tanjug, broj registrovanih električnih vozila na baterije u EU je u novembru pao za 9,5 odsto međugodišnje na 130.757 automobila, pre svega zbog pada registracije novih električnih automobila u Nemačkoj, za 21,8 odsto i Francuskoj 24,4 odsto, objavilo je nedavno Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Od januara do novembra je u Evropskoj uniji registrovano 1.303.686 novih električnih vozila na baterije, što je za 5,4 odsto manje nego u istom periodu lane.
Mnogi proizvođači EV čekaju na 2025. da bi predstavili nove modele kako bi povećali svoje šanse da ispune nove propise Evropske unije koji stupaju na snagu ove godine, rekao je analitičar Matijas Šmit, dodavši da je ovaj faktor takođe uticao na slabiju prodaju prošle godine.
Izvor: Tanjug.rs
Foto: Arhiva Autoblog.rs / JLR
Veliki pad tržišta električnih automobila u Nemačkoj
Nema subvencija - nema prodaje! Ovako ukratko glasi rezime prošlogodišnje prodaje električnih automobila na nemačkom tržištu. Prema juče objavljenim podacima KBA, u Nemačkoj je lane registrovano 380.609 električnih vozila, što predstavlja pad od ogromnih 27,4 posto u odnosu na godinu ranije.
Nakon godina rasta, potražnja za električnim automobilima je izgubila zamah, pre svega zbog ukidanja državnih subvencija.
Pad prodaje električnih vozila predstavlja ‘izgubljenu godinu za elektromobilnost‘, rekao je analitičar EY-a Constantin Gall.
‘Iznenadni završetak programa podrške 2023. usred državne budžetske krize doveo je do ogromne neizvesnosti među potencijalnim kupcima. Uz to, visoke cene novih električnih vozila te još uvek nerazvijena infrastruktura za punjenje i ograničeni domet vožnje na struju odbijaju nove kupce u Nemačkoj‘, rekao je Gall.
Slaba potražnja za novim električnim automobilima na domaćem tržištu je pogoršala izazove s kojima se suočava nemačka automobilska industrija, zajedno s visokim troškovima proizvodnje i rastućom konkurencijom iz Kine, navode mediji.
Najveći evropski proizvođač automobila Volkswagen je najavio krajem prošle godine dogovor sa sindikatima o smanjenju proizvodnih kapaciteta u Nemačkoj i ukidanju 35.000 radnih mesta. Drastični rezovi su bili potrebni da bi se marka postavila na održive temelje i da bi se finansirala ulaganja u problematičnu električnu strategiju, saopštila je grupa.
Ali, poteškoće nisu sprečile VW da zadrži prvo mesto u prodaji s 536.888 novih registracija u Nemačkoj.
Kineski proizvođači tek treba da naprave veliki prodor u Nemačkoj. Sveukupno, marke poput BYD, XPeng i MG prodale su oko 25.000 primeraka u Nemačkoj.
Teslin tržišni udeo je takođe pao na 1,3 posto s 2,2 posto, jer je američki proizvođač električnih vozila prodao samo 38.000 primeraka u Nemačkoj.
Sveukupni pad prodaje električnih automobila u Nemačkoj je doveo do gubitka tržišnog udela vozila na baterije u odnosu na tradicionalne SUS motore i hibridne automobile.
Električni automobili su činili 13,5 posto prodaje u 2024., što je pad u odnosu na 18,4 posto u prethodnoj godini.
Uz to, pad prodaje električnih vozila je doveo do sveukupnog pada nemačkog tržišta automobila, koje se teško oporavlja još od pandemije koronavirusa. Lane je naime, prodato oko 2,8 miliona novih automobila, što je jedan posto manje nego prethodne godine.
Izvor: Jutarnji.hr / Carscoops.com