home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Renault Twingo

Tranzicija na električne automobile je put koji evropski proizvođači nisu shvatili ozbiljno. Pohlepno su požurili na elektrifikaciju SUV vozila. Delom ih treba razumeti, jer su mali automobili komplikovaniji i skuplji za prihvat novih tehnologija, a zarada na luksuznijim modelima mnogo veća. Ipak, pohlepa može biti najskuplja.

Dok su SUV i luksuzni automobili obično prilagodljiviji novim pogonskim agregatima, drugi segmenti, kao što su subkompaktni formati, suočavaju se s više izazova. Na kraju krajeva, tu je i glavno pitanje - cena.

Uprkos naporima, baterije su i dalje značajan faktor u troškovima proizvodnje električnog vozila. I taj trošak se u stvari ne menja, bilo da se radi o luksuznom vozilu visoke klase ili malom gradskom automobilu, piše Klix.ba.

Ovo je ujedno jedan od odgovora zašto su evropski proizvođači automobila prvo počeli da ulažu u veće segmente kada su u pitanju električna vozila. Uostalom, kupci luksuznih vozila su inače spremni da plate više, ali kupci koji traže pristupačne gradske automobile su obično oni zbog kojih se prodavci znoje u salonu. Da li zbog toga imamo mnogo manje malih električnih vozila u ponudi ili je posredi nešto drugo?

Citroen e-C3

Mudri i prilagodljivi će opstati

Ako se vratimo samo par godina unazad, u Evropi je bilo dostupno tek desetak različitih malih električnih vozila u popularnim A i B segmentima. Međutim, u tom trenutku u Kini ih je bilo trostruko više. Kinezi su ipak bili mudriji i kupcima ponudili širi asortiman, pogotovo što se kupci navikavaju na novu tehnologiju i taj prelaz treba da je što manje vidljiv.

Ovi brojevi su u suprotnosti s tradicijom u Evropi. Mali automobili su žila kucavica evropskih ulica, ali i nosioci prodaje decenijama. Evropa ih ne sme izgubiti, bez obzira što budućnost malih automobila ima dva scenarija.

Renault 4

S jedne strane, postoje oni proizvedeni u Evropi, koji će morati opstati, jer od njih zavisi opstanak samih proizvođača. Renault je dobar primer. Iako su baterije preskupe, jer čine 40 posto cene automobila, Francuzi su našli način da smanje troškove. Renault 4, Renault 5 i Twingo će u narednim godinama preplaviti ulice. Stellantis se recimo muči s električnim Fiatom 500, zbog preskupe platforme. Dok kod Renaulta emocije i mudriji pristup imaju smisla, kod Fiata su emocije dovele radnike u italijanskoj fabrici do prosjačkog štapa.

Renault 5

Evropa je regija u kojoj je proizvodnja automobila veoma skupa, tako da će sve zavisiti da li će stalno povećanje troškova nastaviti da narušava finansijsku održivost manje profitabilnih segmenata. Takođe, snažan pritisak koji vrši EU u korist električnih vozila već prisiljava proizvođače da razmisle o proizvodnji malih automobila lokalno ili da je premeste van Evrope.

Fiat 500e

Ko će popuniti prazninu, zna se – Kinezi

Na drugoj strani medalje, ako Evropa izgubi male mrave "radnike" dok raste pritisak raste na evropske proizvođače, to postaje savršena prilika za kinesku industriju. Kina, u stvari, može da proizvodi jeftinije električne automobile zahvaljujući snažnoj posvećenosti vlade i konkurentnijoj radnoj snazi, navodno do tri puta manje plaćenoj od Evropljana. Zato kineski gradski auto košta u proizvodnji skoro 60 posto manje od rivala proizvedenih u Evropi. Pretnja je ozbiljna, Evropa to ne sme da dozvoli.

BYD Seagull

Iako na malim autima zarada nije ni blizu zarade kao na C-SUV modelima - još jedan istaknuti faktor koji je zadnjih par godina zahvatio pohlepne proizvođače i trgovce, to ne znači da od njih smeju da odustanu. Ako odustanu, računajmo da će agresivna konkurencija iz Kine, biti prva na evropskom pragu da popuni ovu prazninu.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Renault / Citroen / Fiat / BYD



čitanja : 1419



Komentari