
Grande Panda u martu 2025.
Fiat planira da lansira potpuno novi 500 tokom 2029. i potpuno novu Pandu 2030. godine, u obavezi da u doglednoj budućnosti proizvodi gradske automobile u Italiji.

„Plan za Fiat je veoma jasan“, rekao je za Autocar Žan Filip Imparato, izvršni direktor za Evropu u Fijatovoj matičnoj kompaniji Stellantis, na sajmu automobila u Briselu.
„500 će biti kompletiran sa hibridnom verzijom u novembru 2025. Drugo, sledeća generacija 500 će doći oko 2029. u Mirafiori [fabrika u Torinu]. „Pandina [interni nadimak za Pandu] će se praviti u Pomiljanu [fabrika u Napulju] do 2030. godine, a onda ćete imati novu Pandinu u Pomiljanu 2030. godine.
„I imaćemo Grande Pandu koja dolazi u martu 2025. godine, kako u električnoj tako i u hibridnoj verziji. „Dakle, imaćemo novi 500, novu Pandinu i Grande Pandu u liniji A- i B- segmenta za Fiat .”
To znači da će Fiat nastaviti da proizvodi automobile koji su definisali njegov brend od originalnog 'Topolina' 500 iz 1936. godine, odolevajući iskušenju da napusti klasu gradskih automobila radi profitabilnijih krosovera i SUV-ova kojima su mnogi od rivala podlegli poslednjih godina.
Citroen i Peugeot su odbacili C1 i 108; Volkswagen, Seat i Škoda su postepeno ukidali blizance Up, Mii i Citigo između 2020. i 2023. godine; a Ford Ka+ je povučen iz prodaje 2019.
Međutim, postoje zeleni izdanci: Kia, Hyundai i Toyota nastavljaju da nude gradske automobile sa benzinskim motorom (Picanto, i10 i Aygo X), a Renault će sledeće godine lansirati novi električni Twingo. Očekuje se da će kineska kompanija BYD dovesti svoj Seagull EV u Evropu.
500 i Panda su bili okosnica za Fiat tokom protekle decenije. Panda ostaje jedan od najprodavanijih novih automobila u Italiji, uprkos tome što je lansirana pre 14 godina.
Međutim, 500 je bio manje uspešan u poslednje vreme. Najprodavaniji 500 sa benzinskim motorom, lansiran 2007. godine, odbačen je prošle godine zbog uvođenja strožih propisa EU o sajber-bezbednosti.
S druge strane, ritam prodaje električnog 500e je bio toliko spor da je njegova proizvodnja (i njegovog brata Abartha 500e) prekidana više puta. Ovo je podstaklo razvoj modela 500 Ibrida za koji je Imparato potvrdio da će biti predstavljen u novembru. Ovo je 500e naknadno opremljen hibridnim pogonskim sklopom, a cilj je oživljavanje prodaje kako bi se zaštitila fabrika Mirafiori. Sam 500e takođe treba da bude unapređen tokom sledeće godine.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs