
Tržište boja za automobile nastavilo je da se menja i u 2024. godini budući da potrošači nisu više toliko zainteresovani za tradicionalne favorite poput bele i srebrne.
Ta promena utire put povećanom interesovanju za intenzivnije nijanse, toplije neutralne boje i raznovrsniji spektar širom automobilske industrije, navodi se u najnovijem Izveštaju o bojama za završne automobilske premaze koji objavljuje BASF-ov sektor BASF Premazi.
Konkretno govoreći, dok bela ostaje najčešći izbor među kupcima, toplije nijanse poput žute i bež postaju sve zanimljivije, a zelena je popularnija u svim regionima. Ahromatske boje kao što su crna i siva su, takođe, sve aktuelnije.
U regionu Evrope, Bliskog istoka i Afrike (EMEA) ahromatske boje nastavljaju konstantno da rastu sa 72 odsto tokom 2021. godine do gotovo 80 procenata tokom 2024. godine, umanjujući tako pojačanu potražnju za neutralnim tonovima. Bela ostaje omiljena boja, a odmah za njom siva. Bež je znatno povećala popularnost gotovo duplirajući svoj udeo na tržištu.
Ovogodišnja rasprostranjenost boja ukazuje na jak zaokret ka sivim tonovima koji sada zauzimaju 20 odsto celokupnog udela na tržištu. Crna je opala za dva odsto procenta u poređenju sa 2023. godinom, dok su beli automobili doživeli još veći pad od pet odsto.
Ahromatske boje ostaju dominantan izbor za 83 odsto kupaca, s tim da je popularnost crne porasla za dodatnih dva odsto i tako učvrstila svoju asocijaciju na eleganciju. Nasuprot tome, popularnost bele opala je za više od dva procenta.
Izvor: Politika.rs
Foto: Arhiva / BASF