
Izvoz automobila iz Kine je značajno porastao 2024. godine, ali se za 2025. očekuje mnogo skromniji rast, između ostalog i zbog uvoznih carina na kineske automobile koje je uvela EU i najavio Donald Tramp.
Kineska automobilska industrija još uvek brzo raste, ali očekuje se da će izvoz automobila u druge delove sveta ove godine razočarati kineske proizvođače. Prema podacima kineskog udruženja proizvođača automobila CAAM, u 2024. je izvezeno 20 posto više automobila nego 2023. godine. Ali u 2025. se očekuje rast od ‘samo‘ 5,8 posto, prenosi Reuters. To je izuzetno značajno usporavanje rasta.

U samoj Kini se očekuje rast prodaje od 4,7 posto, u poređenju s prošlogodišnjim rastom od 4,5 posto. Kombinovano s manjim rastom izvoza ovo znači da bi 2025. mogla biti izazovna za mnoge kineske proizvođače. Ogromna interna konkurencija više od 120 domaćih marki u Kini mogla bi da uništi one najslabije, navodi Jutarnji.hr.

Očekuje se da će ukupno oko 6,2 miliona kineskih automobila 2025. završiti u drugim državama, navodi CAAM. Mnogi od njih će biti električni, iako nije jasno precizirano koliki udeo električnih auta se očekuje. Zanimljivo, prošle godine je izvezeno 10 posto manje potpuno električnih kineskih automobila nego godinu dana ranije.
Izvor: Jutarnji.hr / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Deepal / BYD / Chery