home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mercedes E klase

EU bi trebalo da podstiče kineske proizvođače automobila da otvore više fabrika u Uniji kao deo dogovora o ukidanju kaznenih carina na uvezena kineska električna vozila, rekao je šef Mercedes-Benza.

Ola Källenius, koji je takođe predsednik evropskog tela za automobilsku industriju ACEA, rekao je da je Kina pre nekoliko decenija tražila od evropskih proizvođača automobila da ulažu na domaćem tržištu kako bi pristupili njenom tržištu i da bi taj pristup mogao da bude deo rešenja trgovinskog spora.

“Niko se ne slaže s činjenicom da su jednaki uslovi za igru legitimna rasprava. Pitanje je koji alat koristite?” rekao je Källenius u intervjuu za Financial Times.

“Nemojte ubrzavati protekcionizam jer ...imamo mnogo da izgubimo.”

U oktobru je Brisel uveo carine do 45 posto na uvoz kineskih električnih vozila nakon velikog rasta prodaje, navodeći da su primili nepravedne subvencije, te je otvorio nekoliko antidamping i antisubvencijskih istraga. Peking je odgovorio antidamping carinama na rakiju i istragom svinjetine i mlečnih proizvoda.

Nemački proizvođači automobila su bili najglasniji protivnici protekcionističkih mera jer se boje odmazde Pekinga i oslabljenog interesa potrošača u zemlji u trenutku kada su već pretrpeli oštar pad prodaje zbog porasta kineskih marki.

Takođe su se borili da se takmiče s pristupačnijim i naprednijim kineskim električnim vozilima kompanija kao što je BYD.

Kada su nemački proizvođači automobila 1980-ih nastojali da se etabliraju u azijskoj ekonomiji u nastajanju, pristali su na osnivanje zajedničkih ulaganja s kineskim partnerima. Källenius je rekao da je odluka na kreatorima politike EU da li će doći do recipročnog dogovora.

“Kad smo došli u Kinu ...kreatori politike pozvali su nas: industrijalizirajte se ovde ako želite da osvojite tržište. Koliko ja razumem, evropski kreatori politike rekli su isto, vis-à-vis Kineza,” rekao je.

"Mislim da su to legitimni razgovori, ali to znači da biste u stvari otvorili tržišta i stvorili što je više moguće jednake uslove za igru, a zatim dozvolili da najbolji akter na tržištu pobedi."

Brisel takođe planira da nametne kriterijume koji od kineskih firmi zahtevaju da imaju fabrike u Evropi i dele tehnološko znanje. BYD planira da pravi vozila u Mađarskoj, dok je CATL nedavno sa Stellantisom dogovorio izgradnju fabrike baterija u Španiji vredne 4,1 milijarde evra.

Kallenius je rekao da će carine naškoditi industriji i da bi Brisel trebalo da postigne kompromis s Pekingom oko dogovora o njihovom ukidanju, dodajući da je Kina postala sastavni deo globalnog lanca snabdevanja automobilske industrije, uključujući sirovine, napredne čipove i komponente.

"Samo želimo da upozorimo kreatore politike da kažu, ne zaboravite šta nas je učinilo tako uspešnima u ovom komplikovanom svetu", rekao je.

Prošlog nedelje ACEA je poslala pismo čelnicima EU-a pozivajući ih da ne uzvraćaju mere protiv pretnji carinama novoizabranog američkog predsednika Donalda Trampa.

Mercedes-Benz je jedan od tri najveća nemačka proizvođača automobila uz VW i BMW, sa značajnim operacijama u Kini i SAD-u.

Izvor: Seebiz.eu / Financial Times

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mercedes



čitanja : 191



Komentari