home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Polestar 3

Tesla Model 3 je na test stigao s fabričkim dometom od preko 700 km. Ipak, realnost je daleko ispod te brojke...

Norveška je svetski lider kada je u pitanju prelazak na električna vozila. Prošle godine, devet od 10 novoregistrovanih automobila bila su električna vozila, tako da Norvežani znaju ponešto o električnom pogonu.

Ova nordijska zemlja takođe ima oštre zime s niskim temperaturama, što je čini savršenim poligonom za dovođenje električnih vozila do krajnjih granica, što se tiče dometa. Tu u priču ulazi norveški automobilski časopis Motor koji zajedno s Norveškom automobiliskom federacijom (NAF) već šest godina organizuje test ‘El Prix‘ koji važi za najveći svetski test dometa električnih vozila.

Ukupno 24 potpuno novih električnih vozila napunjenih ‘do vrha‘ je testirano na istoj ruti, a na kraju su objavljene razlike između fabrički deklarisanih WLTP dometa i rezultata u stvarnom svetu.

Kako navodi Jutarnji.hr, pobednik je bio prilično iznenađenje. Ne, to nije bio osveženi Tesla Model 3 Long Range, uprkos tome što ima najveći zvanični domet.

U stvari, novinari su Teslu opisali kao razočaranje, završivši pri dnu liste, s velikom razlikom između brojke WLTP-a i rezultata u stvarnom svetu. Tesla Model 3 je završio na 21. mestu od 24 testirana automobila s 24 posto razlike između WLTP ocene dometa i stvarne kilometraže.

Pobednik, s obzirom na to koliko je mali domet izgubio u odnosu na zvaničnu brojku, bio je Polestar 3.

Polestar je imao WLTP domet od 560 kilometara, a uspeo je da prevali impresivan 531 kilometar, piše Insideevs. To je smanjenje od samo pet posto u odnosu na specifikacijsku tablicu i drugo najbolje ikad zableženo u Motorovom testu (najbolji rezultat ostvario je BMW iX3 2021. godine, s 4 posto negativnog odstupanja.)

U nastavku donosimo kompletne rezultate testa s fabričkim i realnim brojkama dometa...

Model/ WLTP domet/Pređena udaljenost u stvarnom svetu/Razlika

Polestar 3 560 km/531 km/-5%

BYD Tang 530 km/482 km/-9%

Mini Countryman 399 km/355 km/-11%

Lotus Emeya 500 km/436 km/-13%

BYD Sealion 7 502 km/436 km/-13%

Mercedes-Benz G-klasa 443 km/381 km/-14%

Kia EV3 590 km/499 km/-15%

Porsche Taycan 592 km/499 km/-16%

BYD Seal U 500 km/421 km/-16%

Hongqi EHS7 540 km/452 km/-16%

Smart #3 415 km/346 km/-17%

Ford Explorer EV 525 km/437 km/-17%

NIO EL8 503 km/412 km/-18%

Hyundai Ioniq 546 km/436 km/-20%

BMW i5 Touring 497 km/392 km/-21%

Volvo EX30 472 km/371 km/-21%

Audi Q6 e-tron 616 km/481 km/-22%

Xpeng G6 550 km/329 km/-22%

Porsche Macan 552 km/429 km/-22%

Volkswagen ID.7 GTX Tourer 571 km/440 km/-23%

Tesla Model 3 702 km/531 km/-24%

Peugeot E-5008 488 km/361 km/-26%

Voyah Dream 482 km/344 km/-29%

Peugeot E-3008 510 km/347 km/-32%

Izvor: Jutarnji.hr / Insideevs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Polestar



čitanja : 12741



Komentari