
DS Automobiles veruje da može da se prebaci sa svog skoro premium statusa na istinsku luksuznu teritoriju rezervisanu za brendove sa decenijama pedigrea. Tijeri Metroz, šef dizajna kompanije, čak je uporedio njihove težnje da postanu „Luj Viton sveta automobila“.
Kako međutim navodi Carscoops, DS je proveo veći deo svog postojanja boreći se da ostvari bilo kakav značajan uticaj na premium tržištu, a kamoli da predstavlja pretnju nemačkom establišmentu. Lansiran 2009. kao podbrend Citroena pre nego što je postao nezavisan 2014. godine, tek treba da ostavi neki značajan trag.
Brojke govore da je prodaja DS-a pala za 22%, sa samo 37.480 automobila širom Evrope. Poređenja radi, Lexus, brend prema kojem su Evropljani notorno indiferentni, prodao je više nego duplo - 77.306 jedinica. Čak se i Lancia, još jedan brend u vlasništvu Stellantisa koji preživljava sa jednim modelom (Ypsilon) i koji se prodaje samo na nekolicini tržišta, približila alarmantno blizu sa 32.649 automobila.
Ironično, prodaja DS-a je po obimu više blizu luksuznih brendova kao što su Rolls-Royce i Bentley nego premium imenima masovnog tržišta poput Audija ili BMW-a. Pa ipak, to ne obeshrabruje francuski brend da postavi svoje ciljeve još više, a njegov šef dizajna je izjavio da brend cilja na prelazak u sferu ultra luksuza. On kaže da je ova ambicija oličena u novom modelu DS No8, za koji tvrdi da crpi inspiraciju iz Bentley izrade i pokazuje posvećenost brenda kvalitetu umesto kvantitetu.
Sa svojim najnovijim proizvodom, DS veruje da je u rangu sa premium rivalima kao što su Audi, Mercedes i BMW. Ipak, krajnji cilj brenda je da na kraju zakorači u ultra-luksuzni segment, koji trenutno zauzimaju Bentley, Maybach i Rolls-Royce.
Tijeri Metroz je podelio ovu viziju tokom intervjua za Autocar na sajmu automobila u Briselu. „Mi smo premium, ali naša misija je da budemo više od premiuma. Želimo da pokušamo da dotaknemo osećaj luksuza”. Nastavio je da oblikuje DS-ove ambicije u modnim terminima, opisujući san brenda da postane „Luj Viton automobilske industrije“.
Metroz je posebno ponosan na unutrašnjost DS No8, za koju tvrdi da se izdvaja od konkurencije. „To je veoma luksuzan enterijer. U poređenju sa našim nemačkim konkurentima, radi se o kvalitetu materijala i detaljima enterijera. To je luksuzni ukus. Nije nemačka unutrašnjost - više je kao Bentley. Nije Bentley, naravno, ali inspiracija je više Bentley ili Rolls-Royce nego Audi ili Volkswagen.”

Uprkos ovim tvrdnjama, Metroz je realan u pogledu prepreka koje predstoje. „Puno je posla, pošto je brend veoma mlad. Brend smo lansirali tek 2014. Verovatno je potrebno više od 10 godina, možda 20 godina da bismo se pozicionirali kao luksuzni automobilski brend.”
Metroz smatra da DS mora da bude „veoma fokusiran na kvalitet detalja, da bi išao napred”. Na pitanje da li se takozvani „osećaj luksuza“ može postići korišćenjem zajedničkih Stellantisovih osnova, dizajner je priznao da je to „teško“. Međutim, rekao je da DS i dalje može da promeni „ključne delove” i poboljša proporcije svojih modela, spuštanjem krovne linije i pomeranjem vetrobrana.
DS No8 je samo početak, smatra Metroz. Budući modeli, uključujući naslednika DS 7 i obnovljeni DS 4, nosiće „isti duh“ kao i No8. Ova nova vozila, koja će verovatno biti preimenovana u DS No7 i DS No4, naglasiće smeli izgled namenjen da se ističe na tržištu električnih vozila.
Metroz je takođe udario na kineske proizvođače automobila, optužujući ih da kopiraju dizajn brendova poput Porschea i Tesle. „DS želi nešto jače u pogledu stila“, rekao je on, naglašavajući da će jedinstveni dizajn bogat karakterima biti centar za identitet brenda. On veruje da iako su klijenti spremni da usvoje EV, oni žele automobile sa „veoma atraktivnim dizajnom i puno karaktera“.
Priredio: Ivan Mitić - Autoblog.rs