home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Nissan Ariya

Jedan od najvećih problema za električna vozila je njihova visoka cena, ali to se polako menja, pokazuje najnovija studija koju je sproveo JATO Dynamics.

Istraživanje pokazuje da su u evrozoni prosečne cene benzinskih, dizelskih i blagih hibridnih vozila porasle za sedam posto između 2018. i 2024. godine, dok su cene električnih automobila pale za 11 posto. To znači da je razlika u ceni između električnih automobila i tih vozila pala s 42 posto u 2018. na 19 posto prošle godine. Iako je 19 posto još uvek puno, potrošači bi mogli da počnu da primećuju ​​sve manje razlike u ceni, navodi Jutarnji.hr.

U SAD-u je prema istom istraživanju pad cena električnih vozila bio još veći te je u istom periodu iznosio čak 28 posto, pokazala je studija.

Uprkos padu cena masovno usvajanje električnih vozila još se nije dogodilo, barem na Zapadu, s očiglednim i dobro poznatim izuzetkom Norveške.

U Kini stvari izgledaju drugačije. Prošle godine tamo je prodato oko 51 posto svih električnih vozila u svetu, a razlozi za to su očigledni. Ekonomija razmera i bezbednost proizvodnje baterijskih komponenti su omogućili kineskim proizvođačima automobila da smanje konačnu cenu svojih sve konkurentnijih električnih automobila.

Prosečna prodajna cena električnih automobila dostupnih na kineskom tržištu je 29.682 evra prema kursu za novembar 2024. (kada je studija sprovedena). To je gotovo upola jeftinije od prosečne cene električnih vozila u Evropi i Sjedinjenim Državama.

Međutim, s uvođenjem pristupačnijih modela koji će na tržište stići ove godine, prosečna cena u Evropi će verovatno dodatno pasti i barem se približiti onoj koju trenutno treba platiti za automobil s motorom s unutrašnjim sagorevanjem.

Izvor: Jutarnji.hr / JATO Dynamics

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Nissan



čitanja : 228



Komentari