
Tržište električnih vozila u Kini prolazi kroz dinamičnu promenu, a domaći proizvođači poput Xiaomija stiču prednost u odnosu na etablirane brendove. U decembru 2024. je Xiaomijev model SU7 prodajom nadmašio Teslin Model 3, što je značajna prekretnica za novog učesnika u areni električnih vozila.
Ovo zapravo i nije prvi put da je SU7 nadmašio Model 3 u prodajnim rezultatima. U proteklih devet meseci je Xiaomijev električni sedan bio uspešniji od Teslinog rivala četiri puta. Ovo ukazuje ili na rastuću preferenciju prema automobilima domaće proizvodnje ili na to da osveženi Model 3 ne ostvaruje željene rezultate.
Tesla uživa u popularnosti i prisustvu na kineskom tržištu, što znači da je moguće da kupci jednostavno vide SU7 kao bolji izbor, navodi Klix.ba.
Xiaomi SU7 je lansiran u martu 2024. godine te je brzo stekao popularnost zahvaljujući svojoj konkurentnoj ceni i impresivnim karakteristikama. S početnom cenom od 26.710 evra za verziju Standard, SU7 nadmašuje Teslin Model 3 za gotovo 10 posto, jer on košta najmanje 29.000 evra.
Za razliku od Xiaomija, kompanija Tesla je nedavno povećala cene svih verzija Modela 3 u Kini, što je takođe mogući faktor pada prodaje. Uz rastuću konkurenciju domaćih proizvođača električnih vozila, rast cene predstavlja prilično velik izazov za Teslinu dominaciju na kineskom tržištu.
Međutim, ovo nije kraj za Teslu. Uspeh Xiaomija SU7 samo naglašava kako domaći proizvođači poput Xiaomija koriste svoje razumevanje preferencija lokalnih kupaca. Oni nude privlačne proizvode po konkurentnim cenama te vrše veliki pritisak na međunarodne brendove poput Tesle.
Konkurentnost između Xiaomija i Tesle će postati intenzivija kada stigne Xiaomijev drugi električni model, a to je SUV s oznakom YU7. Reč je o modelu koji stiže sredinom ove godine i koji će biti direktni rival Teslinom Modelu Y.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Xiaomi