
Japanska kompanija Toyota je procenjena kao najvredniji brend u automobilskoj industriji u svetu za 2025. godinu, javlja Anadolu.
Britanska konsalting kompanija Branf Finance je objavila listu 500 svetskih kompanija sa najvrednijim brendom, a na čijem čelu se i dalje nalaze Apple, Microsoft, Google, Amazon i Walmart.
Međutim, japanska Toyota je povećala vrednost svog brenda za 23 posto u odnosu na prethodnu godinu i sada se nalazi na 18. mestu te liste i najvredniji je brend među automobilima.
Toyotin brend je procenjen na 64,7 milijardi dolara, što je za 11,7 milijardi dolara više od vrednosti brenda Mercedes-Benza koji je prošle godine bio najvredniji automobilski brend. Treći po vrednosti brenda među kompanijama automobilske industrije je Hyundai, a slede Tesla i BMW.
Toyota je 2024. bila treća iza Mercedes-Benza i Tesle.
Lista za sve brendove, razmatra prihode i cene deonica, ali uključuje faktore kao što su ugovori o licenciranju, prognoze prihoda, percepcija brenda, održivost i emocionalna povezanost potrošača s brendom, koja se prikuplja putem anketa.
Ukratko, to je takođe merenje percipirane vrednosti brenda, a ne samo koliko novca kompanija u stvari ima.
Izvor: Anadolu Agency
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Toyota